De winsten voor de BEL 20 lopen op tot in de buurt van anderhalf procent, waarbij vooral de koersen Nyrstar en Solvay door het dak schieten. De euro ligt goed op koers en noteert weer boven 1,23 dollar.

Volgens Le Monde zouden de Europese Centrale Bank en de Europese Unie een gezamenlijke actie overwegen om de Spaanse en Italiaanse rente te doen dalen. De ECB zou akkoord gaan met een ingreep wanneer de EFST en het ESM bij de operatie worden betrokken.

De Bundesbank is echter van mening dat het inkopen van overheidsobligaties neerkomt op het financieren van overheden, wat volgens de wet verboden is.

Wanneer de Duitse centrale bank echt dwars gaat liggen, kan dit de opties die de ECB ter beschikking heeft doen afnemen. In Brussel is de koers van Belgacom inmiddels tegen de trend in in het rood beland.

Belgacom goed op weg om jaarverwachtingen in te lossen

Dit waren de hoogtepunten voor het tweede kwartaal bij Belgacom

*Verwachtingen voor het volledige jaar herbevestigd

*Solide klantengroei houdt aan

*Gezonde onderliggende bedrijfsprestaties

*Verschil op jaarbasis van de resultaten beïnvloed door eenmalige elementen

Blijvende groei van opbrengsten en klantenbestand

Voor het tweede kwartaal van 2012 rapporteert de Belgacom Groep 1.611 miljoen EUR opbrengsten. Op like-for-likebasis lagen deze opbrengsten 0,8% hoger dan in het tweede kwartaal van 2011.

Het klantenbestand van Belgacom blijft in bijna al haar productlijnen groeien.

• Mobiele data kenden een aanzienlijke groei na de lancering van Internet Overal. Belgacom behoudt een solide nettoaangroei van nieuwe klanten voor tv, vast internet en de bundels, de multiplaypacks.

• De groei van mobiele data wordt ook weerspiegeld in het Enterprise-segment. Ondanks de concurrentie en een streng economisch klimaat was Belgacom in staat bedrijven terug te winnen en een stijging van de ICT-opbrengsten met 6,1% op like-for-likebasis te realiseren.

• International mobile (Tango Luxemburg) en in het bijzonder International Carrier Business droegen bij tot de stijgende opbrengsten.

De klantenevolutie tijdens het tweede kwartaal en het totale klantenbestand eind juni zijn als volgt:

o + 48.000 Belgacom TV-abonnementen (= totaal aantal settopboxen: 35.000 nieuwe gezinnen en 13.000 secondstreamgebruikers), waardoor het totale klantenbestand voor tv aangroeit tot 1.301.000.

o + 9.000 vaste internetlijnen, of een totaal van 1.615.000 internetklanten

o + 45.000 mobiele kaarten, goed voor een totaal van 5.543.000 mobiele kaarten (incl. mobiele kaarten voor voice en data verkocht via de segmenten CBU, EBU, Tango, MVNO en SDE&W)

o + 34.000 multiplaypacks, goed voor een totaal van 1.177.000 packs

o - 37.000 vaste spraaklijnen, met in totaal 3.149.000 klanten voor vaste spraak

De winsten voor de BEL 20 lopen op tot in de buurt van anderhalf procent, waarbij vooral de koersen Nyrstar en Solvay door het dak schieten. De euro ligt goed op koers en noteert weer boven 1,23 dollar. Volgens Le Monde zouden de Europese Centrale Bank en de Europese Unie een gezamenlijke actie overwegen om de Spaanse en Italiaanse rente te doen dalen. De ECB zou akkoord gaan met een ingreep wanneer de EFST en het ESM bij de operatie worden betrokken. De Bundesbank is echter van mening dat het inkopen van overheidsobligaties neerkomt op het financieren van overheden, wat volgens de wet verboden is. Wanneer de Duitse centrale bank echt dwars gaat liggen, kan dit de opties die de ECB ter beschikking heeft doen afnemen. In Brussel is de koers van Belgacom inmiddels tegen de trend in in het rood beland. Belgacom goed op weg om jaarverwachtingen in te lossen Dit waren de hoogtepunten voor het tweede kwartaal bij Belgacom *Verwachtingen voor het volledige jaar herbevestigd *Solide klantengroei houdt aan *Gezonde onderliggende bedrijfsprestaties *Verschil op jaarbasis van de resultaten beïnvloed door eenmalige elementenBlijvende groei van opbrengsten en klantenbestand Voor het tweede kwartaal van 2012 rapporteert de Belgacom Groep 1.611 miljoen EUR opbrengsten. Op like-for-likebasis lagen deze opbrengsten 0,8% hoger dan in het tweede kwartaal van 2011. Het klantenbestand van Belgacom blijft in bijna al haar productlijnen groeien. • Mobiele data kenden een aanzienlijke groei na de lancering van Internet Overal. Belgacom behoudt een solide nettoaangroei van nieuwe klanten voor tv, vast internet en de bundels, de multiplaypacks. • De groei van mobiele data wordt ook weerspiegeld in het Enterprise-segment. Ondanks de concurrentie en een streng economisch klimaat was Belgacom in staat bedrijven terug te winnen en een stijging van de ICT-opbrengsten met 6,1% op like-for-likebasis te realiseren. • International mobile (Tango Luxemburg) en in het bijzonder International Carrier Business droegen bij tot de stijgende opbrengsten. De klantenevolutie tijdens het tweede kwartaal en het totale klantenbestand eind juni zijn als volgt: o + 48.000 Belgacom TV-abonnementen (= totaal aantal settopboxen: 35.000 nieuwe gezinnen en 13.000 secondstreamgebruikers), waardoor het totale klantenbestand voor tv aangroeit tot 1.301.000. o + 9.000 vaste internetlijnen, of een totaal van 1.615.000 internetklanten o + 45.000 mobiele kaarten, goed voor een totaal van 5.543.000 mobiele kaarten (incl. mobiele kaarten voor voice en data verkocht via de segmenten CBU, EBU, Tango, MVNO en SDE&W) o + 34.000 multiplaypacks, goed voor een totaal van 1.177.000 packs o - 37.000 vaste spraaklijnen, met in totaal 3.149.000 klanten voor vaste spraak