Winst/verlies per aandeel in euro -0,24 euro (2009) 5,77 euro (2008)

Winst/verlies per aandeel in euro -0,35 dollar 8,04 dollar

Omzet in dollar 467,84 miljoen dollar (2009) 858,98 (2008)

Resultaat na belasting in dollar -17,6 miljoen dollar (2009) 402,46 miljoen dollar

De verbetering van de finale cijfers in vergelijking met de voorlopige jaarcijfers, zoals gepubliceerd op 19 januari 2010, is voornamelijk te danken aan het terugnemen van provisies voor mogelijke claims welke zich niet materialiseerden alsook aan bepaalde uitgestelde belastingsverplichtingen die niet langer verschuldigd zijn.

Op datum van dit persbericht bezit de vennootschap 1.750.000 eigen aandelen.

Aan de algemene vergadering van 27 april 2010 zal worden voorgesteld een dividend uit te keren van 0,075 EUR netto (0,10 EUR bruto) zodanig dat geen bijkomend dividend, aan het op 7 september 2009 reeds betaalde interimdividend, betaalbaar zou zijn.

De vennootschap kondigt eveneens de verkoop van de VLCC Namur aan (2000 - 298.552 dwt) voor een verkoopprijs van 59,2 miljoen USD. De meerwaarde op deze verkoop bedraagt ongeveer 14,3 miljoen USD en zal worden geboekt in het tweede kwartaal, na de levering van het schip aan de nieuwe eigenaar, voorzien midden april.

Voor het eerste kwartaal van 2010 bedragen de geraamde gemiddelde tijdsbevrachtingstarieven of "TCE" (Time Charter Equivalent) met betrekking tot de VLCC- vloot van de vennootschap uitgebaat binnen de Tankers International (TI) pool ongeveer 49.000 USD per dag.

Deze raming is gebaseerd op 85% van de beschikbare en reeds ingedekte dagen in het eerste kwartaal. De gemiddelde dagelijkse tijdsbevrachtingstarieven van de Suezmax-vloot van Euronav bedragen voor het eerste kwartaal ongeveer 31.500 USD per dag.

Winst/verlies per aandeel in euro -0,24 euro (2009) 5,77 euro (2008) Winst/verlies per aandeel in euro -0,35 dollar 8,04 dollar Omzet in dollar 467,84 miljoen dollar (2009) 858,98 (2008) Resultaat na belasting in dollar -17,6 miljoen dollar (2009) 402,46 miljoen dollar De verbetering van de finale cijfers in vergelijking met de voorlopige jaarcijfers, zoals gepubliceerd op 19 januari 2010, is voornamelijk te danken aan het terugnemen van provisies voor mogelijke claims welke zich niet materialiseerden alsook aan bepaalde uitgestelde belastingsverplichtingen die niet langer verschuldigd zijn. Op datum van dit persbericht bezit de vennootschap 1.750.000 eigen aandelen. Aan de algemene vergadering van 27 april 2010 zal worden voorgesteld een dividend uit te keren van 0,075 EUR netto (0,10 EUR bruto) zodanig dat geen bijkomend dividend, aan het op 7 september 2009 reeds betaalde interimdividend, betaalbaar zou zijn. De vennootschap kondigt eveneens de verkoop van de VLCC Namur aan (2000 - 298.552 dwt) voor een verkoopprijs van 59,2 miljoen USD. De meerwaarde op deze verkoop bedraagt ongeveer 14,3 miljoen USD en zal worden geboekt in het tweede kwartaal, na de levering van het schip aan de nieuwe eigenaar, voorzien midden april. Voor het eerste kwartaal van 2010 bedragen de geraamde gemiddelde tijdsbevrachtingstarieven of "TCE" (Time Charter Equivalent) met betrekking tot de VLCC- vloot van de vennootschap uitgebaat binnen de Tankers International (TI) pool ongeveer 49.000 USD per dag. Deze raming is gebaseerd op 85% van de beschikbare en reeds ingedekte dagen in het eerste kwartaal. De gemiddelde dagelijkse tijdsbevrachtingstarieven van de Suezmax-vloot van Euronav bedragen voor het eerste kwartaal ongeveer 31.500 USD per dag.