In zijn commentaar op de resultaten van boekjaar 2010 zei Eric Van Zele, voorzitter & CEO: "De maatregelen die we in 2009 namen om de crisis te doorstaan en de rentabiliteit te herstellen, hebben in 2010 geleid tot een flinke groei. Vandaag kan de onderneming er trots op zijn dat ze haar beloftes inzake rendabele groei in 2010 heeft waargemaakt. Digitale cinema zag zijn omzet jaar op jaar met 154,8% groeien naar 255 miljoen euro. Bij de medische beeldvorming groeide de omzet met 59,1% naar 180,7 miljoen euro. Met 61,7% kende avionics ook een sterke groei. De andere divisies boekten een enkelcijferige groei in hun omzet voor het hele jaar, maar de omzet steeg wel met dubbele cijfers in de tweede helft van het jaar. Met 529 miljoen euro omzet in de tweede helft van 2010 werd maar liefst 59% van de verzendingen voor het hele jaar gerealizeerd in de tweede jaarhelft. Dit is een stijging van 44% ten opzichte van het eerste halfjaar."

Van Zele verwees ook naar de flinke groei van 58,3% naar 978,3 miljoen euro bij de inkomende bestellingen, waarbij alle divisies bijdroegen tot deze stijging.

Hij zei ook dat het orderboek van Barco illustreerde hoe de onderneming de uitdagingen met de toeleveringsketen had weten aan te pakken, die het gevolg waren van de sterke vraag naar zijn producten.

Het orderboek steeg van 331,4 miljoen euro eind 2009 naar 513,3 miljoen euro eind juni 2010, terwijl een grotere omzet in de tweede helft van 2010 het orderboek deed dalen naar 426,9 miljoen tegen eind 2010.

In zijn commentaar op de resultaten van boekjaar 2010 zei Eric Van Zele, voorzitter & CEO: "De maatregelen die we in 2009 namen om de crisis te doorstaan en de rentabiliteit te herstellen, hebben in 2010 geleid tot een flinke groei. Vandaag kan de onderneming er trots op zijn dat ze haar beloftes inzake rendabele groei in 2010 heeft waargemaakt. Digitale cinema zag zijn omzet jaar op jaar met 154,8% groeien naar 255 miljoen euro. Bij de medische beeldvorming groeide de omzet met 59,1% naar 180,7 miljoen euro. Met 61,7% kende avionics ook een sterke groei. De andere divisies boekten een enkelcijferige groei in hun omzet voor het hele jaar, maar de omzet steeg wel met dubbele cijfers in de tweede helft van het jaar. Met 529 miljoen euro omzet in de tweede helft van 2010 werd maar liefst 59% van de verzendingen voor het hele jaar gerealizeerd in de tweede jaarhelft. Dit is een stijging van 44% ten opzichte van het eerste halfjaar." Van Zele verwees ook naar de flinke groei van 58,3% naar 978,3 miljoen euro bij de inkomende bestellingen, waarbij alle divisies bijdroegen tot deze stijging. Hij zei ook dat het orderboek van Barco illustreerde hoe de onderneming de uitdagingen met de toeleveringsketen had weten aan te pakken, die het gevolg waren van de sterke vraag naar zijn producten. Het orderboek steeg van 331,4 miljoen euro eind 2009 naar 513,3 miljoen euro eind juni 2010, terwijl een grotere omzet in de tweede helft van 2010 het orderboek deed dalen naar 426,9 miljoen tegen eind 2010.