Woordvoerder JP Tanghe van Barco merkt op dat de winstverwachtingen bij sommige analisten te hoog waren. Het bedrijf had bij de publicatie van de eerstekwartaalcijfers een gestadige groei van de winst vooropgesteld.

Met name het derde en het vierde kwartaal zouden goed moeten worden. Er is nog wat tijd om de winstgevendheid op te bouwen.

Barco's tweede kwartaal werd verder gekenmerkt door een ongeziene groei van de inkomende bestellingen voor alle markten, behalve voor digital signage. "Dit was waarschijnlijk ons beste kwartaal ooit", zei Eric Van Zele, President en CEO, "met net geen 300 miljoen euro aan inkomende bestellingen. Dit is een goed voorteken voor de prestaties van Barco voor de komende kwartalen. We maken een explosieve groei mee in de vraag naar onze digitale cinemaprojectors en we proberen zo goed mogelijk om te gaan met het tekort dat hierdoor in de toeleveringsketen ontstaat."

Eric Van Zele zei ook dat de leveringen dit kwartaal iets beter verliepen dan gepland, ondanks de aanhoudende wereldwijde tekorten in de toelevering van elektronische onderdelen en subsystemen. Hij zei dat de marges erop vooruit bleven gaan en dat de kosten goed onder controle werden gehouden.

Eric Van Zele zei dat het succes van de onderneming niet langer enkel ondersteund wordt door twee uitblinkers, namelijk digital cinema en medical, maar ook door alle andere divisies, waar de inkomende bestellingen een sterke groei kenden, behalve dan bij VLS/DS. "We zijn zeer tevreden dat onze control rooms en de defense/avionics divisies opnieuw redelijke winstniveaus bereiken, terwijl onze VLS/DS business nog moeite had om bij te benen. We zijn er zeker van dat de strategische overname van dZine Barco zal toelaten zijn aanbod uit te breiden met software oplossingen voor content creatie om op die manier toegevoegde waarde te creeëren in een markt die momenteel vooral om displays draait."

Tot slot zei Eric Van Zele: "Na de eindanalyse blijven we er alle vertrouwen in hebben dat al onze divisies hun 10/10/20 bedrijfsdoelstellingen kunnen bereiken. Het is enkel een kwestie van tijd. We doen er alles aan om dit te bereiken."

Woordvoerder JP Tanghe van Barco merkt op dat de winstverwachtingen bij sommige analisten te hoog waren. Het bedrijf had bij de publicatie van de eerstekwartaalcijfers een gestadige groei van de winst vooropgesteld. Met name het derde en het vierde kwartaal zouden goed moeten worden. Er is nog wat tijd om de winstgevendheid op te bouwen. Barco's tweede kwartaal werd verder gekenmerkt door een ongeziene groei van de inkomende bestellingen voor alle markten, behalve voor digital signage. "Dit was waarschijnlijk ons beste kwartaal ooit", zei Eric Van Zele, President en CEO, "met net geen 300 miljoen euro aan inkomende bestellingen. Dit is een goed voorteken voor de prestaties van Barco voor de komende kwartalen. We maken een explosieve groei mee in de vraag naar onze digitale cinemaprojectors en we proberen zo goed mogelijk om te gaan met het tekort dat hierdoor in de toeleveringsketen ontstaat." Eric Van Zele zei ook dat de leveringen dit kwartaal iets beter verliepen dan gepland, ondanks de aanhoudende wereldwijde tekorten in de toelevering van elektronische onderdelen en subsystemen. Hij zei dat de marges erop vooruit bleven gaan en dat de kosten goed onder controle werden gehouden. Eric Van Zele zei dat het succes van de onderneming niet langer enkel ondersteund wordt door twee uitblinkers, namelijk digital cinema en medical, maar ook door alle andere divisies, waar de inkomende bestellingen een sterke groei kenden, behalve dan bij VLS/DS. "We zijn zeer tevreden dat onze control rooms en de defense/avionics divisies opnieuw redelijke winstniveaus bereiken, terwijl onze VLS/DS business nog moeite had om bij te benen. We zijn er zeker van dat de strategische overname van dZine Barco zal toelaten zijn aanbod uit te breiden met software oplossingen voor content creatie om op die manier toegevoegde waarde te creeëren in een markt die momenteel vooral om displays draait." Tot slot zei Eric Van Zele: "Na de eindanalyse blijven we er alle vertrouwen in hebben dat al onze divisies hun 10/10/20 bedrijfsdoelstellingen kunnen bereiken. Het is enkel een kwestie van tijd. We doen er alles aan om dit te bereiken."