De Italiaanse krant Corriere della Sera meldt dat ENI de brandstofleveranties wil stoppen als er aanstaande zaterdag geen oplossing is.

Volgende week maandag 14 oktober komen de aandeelhouders van Alitalia bijeen om over een kapitaalinjectie te praten. Er ligt een voorstel voor een kapitaalinjectie van ten minste Eur 100 mln, maar Air France KLM heeft dat eerder afgewezen als te gering. Air France KLM wil een grotere kapitaalinjectie en het belang uitbreiden tot net onder de 50%.

Voor die kapitaalinjectie stelt het concern echter wel stevige voorwaarden: een forse reductie van het personeelsbestand en de vloot, plus een herstructurering van de schulden.

Alitalia staat met de rug tegen de muur, want verscheidene mogelijke aandeelhouders hebben afgehaakt.

Etihad Airways heeft al gezegd niet geïnteresseerd te zijn en volgends de Financial Times hebben de Italiaanse spoorwegen ook geen belangstelling meer.

De Italiaanse overheid mag van Brussel geen steun verlenen. Theodoor Gilissen Bankiers blijft het aandeel aanbevelen.