Deze ratio geeft volgens Arnaud Delaunay van Leleux de verhouding weer tussen de waarde van de ontvangen bestellingen en de omzet die in dezelfde periode gerealiseerd werd.

Een ratio groter dan 1 geeft aan dat er een hoge zichtbaarheid op de bedrijfseconomische activiteiten is. Voor 2013 verwacht

EADS dat deze ratio voor de Airbusdivisie (goed voor 70% van de omzet) groter dan 1 zal zijn (de ratio bedroeg 1,81 in 2012).

Op het vlak van het orderboek ("Order Intake") garandeert de Airbusdivisie bijna acht jaar activiteit. Genoeg om de aandeelhouders te plezieren.

Volgens cijfers van JP Morgan zullen Azië en Latijns-Amerika in 2013 en 2014 de snelst groeiende regio's voor luchtvaartverkeer zijn: 4,7% groei in 2013 in de regio Azië-Pacific en 3,4% voor Latijns-Amerika. De Verenigde Staten staan op de derde plaats (+1,7%).

Deze voorspellingen zijn gunstig nieuws voor EADS want 32% van de inkomsten komen uit Azië, 14% uit de Verenigde Staten en 7% uit Latijns-Amerika.

Koers EADS reeds 30% gestegen sinds de start van het jaar

Deze maand bereikte de beleggers het nieuws dat EADS aan een financiële tussenpersoon de opdracht heeft gegeven om te starten met de uitvoering van "een inkoopprogramma van 43 miljoen eigen aandelen tussen 17 april en 31 juli van dit jaar".

Dit zal natuurlijk resulteren in een ondersteuning van de koers: de ingekochte aandelen worden vernietigd en dit zal tot een toename van de winst per aandeel leiden.

Op het vlak van de waardering komt Delaunay tot een geschatte intrinsieke waarde voor EADS van bijna 41 euro (het fundamenteel stijgingspotentieel bedraagt aldus slechts 4,67%).

Hij wacht op lagere niveaus om in te stappen want de koers is

sinds de aanvang van dit jaar reeds met 30% gestegen. Het neutraal advies blijft behouden.

Deze ratio geeft volgens Arnaud Delaunay van Leleux de verhouding weer tussen de waarde van de ontvangen bestellingen en de omzet die in dezelfde periode gerealiseerd werd. Een ratio groter dan 1 geeft aan dat er een hoge zichtbaarheid op de bedrijfseconomische activiteiten is. Voor 2013 verwacht EADS dat deze ratio voor de Airbusdivisie (goed voor 70% van de omzet) groter dan 1 zal zijn (de ratio bedroeg 1,81 in 2012). Op het vlak van het orderboek ("Order Intake") garandeert de Airbusdivisie bijna acht jaar activiteit. Genoeg om de aandeelhouders te plezieren. Volgens cijfers van JP Morgan zullen Azië en Latijns-Amerika in 2013 en 2014 de snelst groeiende regio's voor luchtvaartverkeer zijn: 4,7% groei in 2013 in de regio Azië-Pacific en 3,4% voor Latijns-Amerika. De Verenigde Staten staan op de derde plaats (+1,7%). Deze voorspellingen zijn gunstig nieuws voor EADS want 32% van de inkomsten komen uit Azië, 14% uit de Verenigde Staten en 7% uit Latijns-Amerika. Koers EADS reeds 30% gestegen sinds de start van het jaar Deze maand bereikte de beleggers het nieuws dat EADS aan een financiële tussenpersoon de opdracht heeft gegeven om te starten met de uitvoering van "een inkoopprogramma van 43 miljoen eigen aandelen tussen 17 april en 31 juli van dit jaar". Dit zal natuurlijk resulteren in een ondersteuning van de koers: de ingekochte aandelen worden vernietigd en dit zal tot een toename van de winst per aandeel leiden. Op het vlak van de waardering komt Delaunay tot een geschatte intrinsieke waarde voor EADS van bijna 41 euro (het fundamenteel stijgingspotentieel bedraagt aldus slechts 4,67%). Hij wacht op lagere niveaus om in te stappen want de koers is sinds de aanvang van dit jaar reeds met 30% gestegen. Het neutraal advies blijft behouden.