Paul Newton, analist bij IHS Automotive, stelt vast dat zowat alle autobedrijven nu op de remmen gaan staan. De voorraden worden geïnspecteerd, maar meestal reiken die niet echt ver.

'Just in time' levering is in de autosector namelijk geen onbekend begrip. Sommige onderdelen, die weken lang onderweg waren, worden nu nog geleverd. Die stroom gaat binnenkort ook opdrogen.

Volgens IHS Automotive gaan er dit jaar 5 miljoen wagens niet worden gebouwd, dit op een totale productie van 72 miljoen die voor dit jaar waren gepland. Newton verwacht dat in de komende vier tot zes weken nog heel wat fabrieken gaan moeten sluiten.

Paul Newton, analist bij IHS Automotive, stelt vast dat zowat alle autobedrijven nu op de remmen gaan staan. De voorraden worden geïnspecteerd, maar meestal reiken die niet echt ver. 'Just in time' levering is in de autosector namelijk geen onbekend begrip. Sommige onderdelen, die weken lang onderweg waren, worden nu nog geleverd. Die stroom gaat binnenkort ook opdrogen. Volgens IHS Automotive gaan er dit jaar 5 miljoen wagens niet worden gebouwd, dit op een totale productie van 72 miljoen die voor dit jaar waren gepland. Newton verwacht dat in de komende vier tot zes weken nog heel wat fabrieken gaan moeten sluiten.