De omzet is volgens Arnaud Delaunay van Leleux het hoogst in de bedrijfstak Concessions (86% van de omzet) maar het is divisie Contracting (Autoroutes en Concessions) die de grootste bijdrage aan het bedrijfsresultaat (60%) leveren:

> VINCI Autoroutes (grootste autosnelwegoperator in Europa, 100% van de omzet in Frankrijk) ontwerpt, bouwt, financiert en exploiteert meer dan 4.000 km aan snelwegen onder concessie in Frankrijk d.m.v. vier concessiehouders: ASF, Cofiroute, Escota en Arcour. Dit jaar kan de groep met de Franse overheid een relanceplan voor de snelwegen ondertekenen (in afwachting van de goedkeuring van Brussel voor het einde van de eerste jaarhelft) dat de duur van de concessies zou verlengen en de bouwsector stimuleren. Volgens schattingen van Oddosecurities zou deze overeenkomst een "invloed op de waardering van Vinci kunnen hebben tussen 0 en 4 euro per aandeel".

> VINCI Concessions (60% van de omzet in Frankrijk, 21% in Europa, 10% in Azië) ontwerpt, financiert, bouwt, exploiteert en onderhoudt transportinfrastructuur en openbare voorzieningen. Vandaag de dag is deze divisie voornamelijk actief op het

gebied van parkings (wereldleider in Frankrijk, de VSA, Canada en het VK), luchthavens (Frankrijk, Portugal) alsook spoorweginfrastructuur en sportfaciliteiten.

Zoals hierboven aangegeven behoort luchtverkeer (dat sneller groeit dan het BBP: +7% in 2013 voor de luchthavens van Vinci in Frankrijk) in de komende jaren tot één van de grote ambities van de groep. Op korte termijn richt de groep zich op projecten in de luchthavens van Santiago (Chili) en Cuzco (Peru). Of nog "in India, Indonesië, Latijns-Amerika, Griekenland en Frankrijk via regionale luchthavens" (bron : Oddosecurities). Delaunay heeft een koopadvies.

De omzet is volgens Arnaud Delaunay van Leleux het hoogst in de bedrijfstak Concessions (86% van de omzet) maar het is divisie Contracting (Autoroutes en Concessions) die de grootste bijdrage aan het bedrijfsresultaat (60%) leveren: > VINCI Autoroutes (grootste autosnelwegoperator in Europa, 100% van de omzet in Frankrijk) ontwerpt, bouwt, financiert en exploiteert meer dan 4.000 km aan snelwegen onder concessie in Frankrijk d.m.v. vier concessiehouders: ASF, Cofiroute, Escota en Arcour. Dit jaar kan de groep met de Franse overheid een relanceplan voor de snelwegen ondertekenen (in afwachting van de goedkeuring van Brussel voor het einde van de eerste jaarhelft) dat de duur van de concessies zou verlengen en de bouwsector stimuleren. Volgens schattingen van Oddosecurities zou deze overeenkomst een "invloed op de waardering van Vinci kunnen hebben tussen 0 en 4 euro per aandeel". > VINCI Concessions (60% van de omzet in Frankrijk, 21% in Europa, 10% in Azië) ontwerpt, financiert, bouwt, exploiteert en onderhoudt transportinfrastructuur en openbare voorzieningen. Vandaag de dag is deze divisie voornamelijk actief op het gebied van parkings (wereldleider in Frankrijk, de VSA, Canada en het VK), luchthavens (Frankrijk, Portugal) alsook spoorweginfrastructuur en sportfaciliteiten. Zoals hierboven aangegeven behoort luchtverkeer (dat sneller groeit dan het BBP: +7% in 2013 voor de luchthavens van Vinci in Frankrijk) in de komende jaren tot één van de grote ambities van de groep. Op korte termijn richt de groep zich op projecten in de luchthavens van Santiago (Chili) en Cuzco (Peru). Of nog "in India, Indonesië, Latijns-Amerika, Griekenland en Frankrijk via regionale luchthavens" (bron : Oddosecurities). Delaunay heeft een koopadvies.