Organisch zijn de opbrengsten van de Belgacom Groep met 0,3% gestegen tot 1.452 miljoen EUR, dankzij het succes van de businessdrivers en de aanhoudend sterke prestaties van International Carrier Services.

Belgacom rapporteert een ebitda van 492 miljoen EUR over het eerste kwartaal, d.w.z. -5,1% op jaarbasis, met een ebitdamarge van 33%.

De samenstelling van de groei in opbrengsten doet de verkoopgerelateerde kosten toenemen. De kostenbesparingen in het kader van het kostenefficiëntieprogramma, dat begin 2009 werd gelanceerd, zullen zorgen voor een verlichting van de druk op de directe marge als gevolg van de gewijzigde opbrengstenmix.

Er is een duidelijke positieve impact van de lopende programma's voor personeelsvermindering, waardoor de personeelskosten op jaarbasis stabiel zijn gebleven, ondanks de impact van de loonindexeringen in 2008.

Er werd 135 miljoen EUR geïnvesteerd in het eerste kwartaal, wat neerkomt op een capex/opbrengstenratio van 9%.

De vrije kasstroom stijgt 30% op jaarbasis tot 288 miljoen EUR Gestage groei van de klantenbasis:
- Blijvend succes voor Belgacom TV, met een groei van 49.000 gebruikers in het eerste kwartaal van 2009. Het totale tv-klantenbestand telt 555.000 klanten, met een ARPU per gezin die is gestegen op jaarbasis met 5,7% tot 20,4 EUR.
- Belgacom telt in totaal 1.487.000 breedbandklanten, d.w.z. +202.000 klanten in vergelijking met maart 2008, inclusief de breedbandklanten van Scarlet. In het eerste kwartaal van 2009 won Belgacom er 22.000 breedbandklanten bij.
- Het mobieleklantenbestand van Belgacom is eind maart 2009 aangegroeid tot 4.956.000, d.w.z. +243.000 tegenover een jaar geleden, waaronder een groei van 40.000 in het eerste kwartaal van 2009.
- De convergente aanbiedingen blijven succesvol: CBU verkocht 52.000 packs in het eerste kwartaal van 2009, wat neerkomt op een totaal van 354.000 packs.

Organisch zijn de opbrengsten van de Belgacom Groep met 0,3% gestegen tot 1.452 miljoen EUR, dankzij het succes van de businessdrivers en de aanhoudend sterke prestaties van International Carrier Services.Belgacom rapporteert een ebitda van 492 miljoen EUR over het eerste kwartaal, d.w.z. -5,1% op jaarbasis, met een ebitdamarge van 33%.De samenstelling van de groei in opbrengsten doet de verkoopgerelateerde kosten toenemen. De kostenbesparingen in het kader van het kostenefficiëntieprogramma, dat begin 2009 werd gelanceerd, zullen zorgen voor een verlichting van de druk op de directe marge als gevolg van de gewijzigde opbrengstenmix.Er is een duidelijke positieve impact van de lopende programma's voor personeelsvermindering, waardoor de personeelskosten op jaarbasis stabiel zijn gebleven, ondanks de impact van de loonindexeringen in 2008.Er werd 135 miljoen EUR geïnvesteerd in het eerste kwartaal, wat neerkomt op een capex/opbrengstenratio van 9%.De vrije kasstroom stijgt 30% op jaarbasis tot 288 miljoen EUR Gestage groei van de klantenbasis: - Blijvend succes voor Belgacom TV, met een groei van 49.000 gebruikers in het eerste kwartaal van 2009. Het totale tv-klantenbestand telt 555.000 klanten, met een ARPU per gezin die is gestegen op jaarbasis met 5,7% tot 20,4 EUR. - Belgacom telt in totaal 1.487.000 breedbandklanten, d.w.z. +202.000 klanten in vergelijking met maart 2008, inclusief de breedbandklanten van Scarlet. In het eerste kwartaal van 2009 won Belgacom er 22.000 breedbandklanten bij. - Het mobieleklantenbestand van Belgacom is eind maart 2009 aangegroeid tot 4.956.000, d.w.z. +243.000 tegenover een jaar geleden, waaronder een groei van 40.000 in het eerste kwartaal van 2009. - De convergente aanbiedingen blijven succesvol: CBU verkocht 52.000 packs in het eerste kwartaal van 2009, wat neerkomt op een totaal van 354.000 packs.