De financiële doelstellingen voor 2015 van het bedrijf onderstreepten de enorme mogelijkheden op het gebied van mobiele en offline commercie.

De outlook die eBay afgaf, hielp ook om de zorgen bij beleggers te verlichten over de dalende verkopen op online marktplaatsen, de toegenomen concurrentie en margeverschraling bij online betaaldochter PayPal.

ABN Amro is ervan overtuigd dat eBay meer mogelijkheden heeft dan veel andere consumentenbedrijven om de kasstroom op te krikken.

Daarom willen de analisten van de bank de prognose voor de intrinsieke waarde van het aandeel met een paar dollar opwaarts bijstellen.

Het aandeel is nog altijd licht ondergewaardeerd.

eBay gaat uit van een omzet tussen USD 21,5 en 23,5 miljard, vlakke operationele marges van 27%, een winstgroei per aandeel tussen 15 en 19% en een kasstroom van USD 11 miljard in de jaren tot en met 2015.

Het bedrijf wil tegen 2015 voor USD 300 miljard aan handel faciliteren, waarvan USD 50 miljard via mobiele platformen.

Hoewel agressief geformuleerd, achten de analisten van ABN Amro de financiële doelen haalbaar. Het management heeft overtuigend uitgelegd hoe het door groei en investeringen gericht op innovatie de marges op korte termijn kan verbeteren.

De financiële doelstellingen voor 2015 van het bedrijf onderstreepten de enorme mogelijkheden op het gebied van mobiele en offline commercie. De outlook die eBay afgaf, hielp ook om de zorgen bij beleggers te verlichten over de dalende verkopen op online marktplaatsen, de toegenomen concurrentie en margeverschraling bij online betaaldochter PayPal. ABN Amro is ervan overtuigd dat eBay meer mogelijkheden heeft dan veel andere consumentenbedrijven om de kasstroom op te krikken. Daarom willen de analisten van de bank de prognose voor de intrinsieke waarde van het aandeel met een paar dollar opwaarts bijstellen. Het aandeel is nog altijd licht ondergewaardeerd. eBay gaat uit van een omzet tussen USD 21,5 en 23,5 miljard, vlakke operationele marges van 27%, een winstgroei per aandeel tussen 15 en 19% en een kasstroom van USD 11 miljard in de jaren tot en met 2015. Het bedrijf wil tegen 2015 voor USD 300 miljard aan handel faciliteren, waarvan USD 50 miljard via mobiele platformen. Hoewel agressief geformuleerd, achten de analisten van ABN Amro de financiële doelen haalbaar. Het management heeft overtuigend uitgelegd hoe het door groei en investeringen gericht op innovatie de marges op korte termijn kan verbeteren.