Sommigen trekken zelfs een vergelijking met de gekte rondom de internetaandelen rond de eeuwwisseling. Maar wie stelt dat er een enorme luchtbel in Twitter zit weet dus blijkbaar hoe over 5 jaar de advertentiemarkt is verdeeld en dat Twitter er niets van krijgt.

Nu is het natuurlijk ook niet zo dat wij daar een exacte voorspelling voor kunnen doen. De dynamiek is heel groot, dat hebben we gezien bij de ontwikkelingen bij Sanoma die door tegenvallende advertentie inkomsten veel bladen moeten afstoten. En de ontwikkeling van sociale media is nog meer onvoorspelbaar.

Dat weet men bij de Telegraaf Media Groep ook, na het debacle van Hyves. Maar dat reclame zal blijven om de consumenten te overtuigen een product te kopen is een feit. Dat gedrukte media (kranten/tijdschriften) hiervoor steeds minder geld krijgen toegeschoven is ook een gegeven.

Immers het aantal lezers daalt al jaren. Maar waar de "bespaarde" uitgaven gaan opduiken is de vraag. De trend is natuurlijk "personalisatie".

Het ideaalbeeld bij bedrijven is bijvoorbeeld dat als iemand twittert dat hij honger heeft hij van restaurants in de buurt een uitnodiging krijgt om te komen eten met korting. Zoiets heet gericht reclame maken.

Sommigen trekken zelfs een vergelijking met de gekte rondom de internetaandelen rond de eeuwwisseling. Maar wie stelt dat er een enorme luchtbel in Twitter zit weet dus blijkbaar hoe over 5 jaar de advertentiemarkt is verdeeld en dat Twitter er niets van krijgt. Nu is het natuurlijk ook niet zo dat wij daar een exacte voorspelling voor kunnen doen. De dynamiek is heel groot, dat hebben we gezien bij de ontwikkelingen bij Sanoma die door tegenvallende advertentie inkomsten veel bladen moeten afstoten. En de ontwikkeling van sociale media is nog meer onvoorspelbaar. Dat weet men bij de Telegraaf Media Groep ook, na het debacle van Hyves. Maar dat reclame zal blijven om de consumenten te overtuigen een product te kopen is een feit. Dat gedrukte media (kranten/tijdschriften) hiervoor steeds minder geld krijgen toegeschoven is ook een gegeven. Immers het aantal lezers daalt al jaren. Maar waar de "bespaarde" uitgaven gaan opduiken is de vraag. De trend is natuurlijk "personalisatie". Het ideaalbeeld bij bedrijven is bijvoorbeeld dat als iemand twittert dat hij honger heeft hij van restaurants in de buurt een uitnodiging krijgt om te komen eten met korting. Zoiets heet gericht reclame maken.