Max Warburton, analist bij Sanford C. Bernstein Ltd., vreest dat de West-Europese markt voor personenwagens op weg is om terug te vallen tot het laagste niveau sinds 1993. Daarbij dreigt de Duitse automarkt in een vrije val te belanden. Voor de Duitse autobedrijven is dat geen goede zaak.

Hoewel de winstmarges op de thuismarkt per verkochte wagen lager liggen dan in China, is de Duitse markt voor BMW en Volkswagen toch erg belangrijk.

In heel Europa zijn de autoverkopen in maart met 10% gedaald, waarbij vooral Peugeot Citroen, Ford en Volkswagen klappen kregen.

Max Warburton, analist bij Sanford C. Bernstein Ltd., vreest dat de West-Europese markt voor personenwagens op weg is om terug te vallen tot het laagste niveau sinds 1993. Daarbij dreigt de Duitse automarkt in een vrije val te belanden. Voor de Duitse autobedrijven is dat geen goede zaak. Hoewel de winstmarges op de thuismarkt per verkochte wagen lager liggen dan in China, is de Duitse markt voor BMW en Volkswagen toch erg belangrijk. In heel Europa zijn de autoverkopen in maart met 10% gedaald, waarbij vooral Peugeot Citroen, Ford en Volkswagen klappen kregen.