De verkoop van packs en het aantal Belgacom TV-abonnees blijven sterk groeien. De Belgische consumenten hebben vertrouwen in de gecombineerde aanbiedingen van Belgacom, die hun de beste prijs-kwaliteitverhouding op de markt bieden.

Belgacom heeft zijn financiële ambities voor 2010 bevestigd, maar stelt daarbij drie strategische objectieven voorop.

1. Klantentevredenheid krijgt absolute prioriteit

De telecomsector evolueert snel en parallel daarmee evolueren de behoeften van de klant. De dienstverlening wordt dus almaar complexer. Belgacom wil echter een optimale end-to-endervaring voor elke klant.

Dat geldt voor alle klanten die Belgacom hun vertrouwen schenken, zowel particulieren als bedrijven of instellingen.

Er werd een programma gelanceerd dat zich richt tot alle divisies. De 17.000 medewerkers van de Groep werden in dat verband gesensibiliseerd. Het programma heeft al geholpen om de meest voorkomende klantenproblemen te identificeren en de eerste concrete oplossingen voor te stellen.

De komende maanden zullen de inspanningen nog worden opgedreven. Belgacom ambieert namelijk de leiderspositie inzake klantentevredenheid in de telecomsector.

2. Inzetten op groeiopportuniteiten

Voor die groeiopportuniteiten wil Belgacom de klemtoon leggen op drie activiteitensectoren:

• Mobile advanced data: Belgacom heeft enorm geïnvesteerd in haar mobiele netwerk en biedt het beste bereik van het land. Nochtans blijft België qua gebruik van mobiel internet achter op de buurlanden. Dat is een van de groeidomeinen waarop de Belgacom Groep zich wil toeleggen.

• Cloud computing: veel bedrijven doen al een beroep op Belgacom en haar datacenters, maar de behoeften inzake externe dataopslag blijven stijgen. Belgacom wil aan die behoeften kunnen beantwoorden.

• Machine-2-machine: Belgacom is uitstekend geplaatst om intelligente connectiviteit tussen machines zonder menselijke tussenkomst technisch mogelijk te maken. De Groep wil zijn aanbod in deze sector uitbreiden. De actiedomeinen zijn oneindig, denk maar aan transport, gezondheid, veiligheid of energiebeheer.

3. Time to market verkleinen

Belgacom is een verantwoorde, innovatieve onderneming die zichzelf voortdurend heruitvindt. Om zijn leiderschap te verzekeren, wil de Groep de time to market van zijn toekomstige oplossingen verkleinen.

Scott Alcott, momenteel Executive Vice-President van de businessunit Service Delivery Engine & Wholesale, zal hij een coördinerende rol spelen tussen de drie BU's (residentieel, enterprise, netwerken en IT) om de toepassing van de strategie te verzekeren en de operationele en financiële doelstellingen te halen.

Dit zal ook het proces versnellen van de lancering van nieuwe producten en diensten binnen de Groep.

De verkoop van packs en het aantal Belgacom TV-abonnees blijven sterk groeien. De Belgische consumenten hebben vertrouwen in de gecombineerde aanbiedingen van Belgacom, die hun de beste prijs-kwaliteitverhouding op de markt bieden. Belgacom heeft zijn financiële ambities voor 2010 bevestigd, maar stelt daarbij drie strategische objectieven voorop. 1. Klantentevredenheid krijgt absolute prioriteit De telecomsector evolueert snel en parallel daarmee evolueren de behoeften van de klant. De dienstverlening wordt dus almaar complexer. Belgacom wil echter een optimale end-to-endervaring voor elke klant. Dat geldt voor alle klanten die Belgacom hun vertrouwen schenken, zowel particulieren als bedrijven of instellingen. Er werd een programma gelanceerd dat zich richt tot alle divisies. De 17.000 medewerkers van de Groep werden in dat verband gesensibiliseerd. Het programma heeft al geholpen om de meest voorkomende klantenproblemen te identificeren en de eerste concrete oplossingen voor te stellen. De komende maanden zullen de inspanningen nog worden opgedreven. Belgacom ambieert namelijk de leiderspositie inzake klantentevredenheid in de telecomsector. 2. Inzetten op groeiopportuniteiten Voor die groeiopportuniteiten wil Belgacom de klemtoon leggen op drie activiteitensectoren: • Mobile advanced data: Belgacom heeft enorm geïnvesteerd in haar mobiele netwerk en biedt het beste bereik van het land. Nochtans blijft België qua gebruik van mobiel internet achter op de buurlanden. Dat is een van de groeidomeinen waarop de Belgacom Groep zich wil toeleggen. • Cloud computing: veel bedrijven doen al een beroep op Belgacom en haar datacenters, maar de behoeften inzake externe dataopslag blijven stijgen. Belgacom wil aan die behoeften kunnen beantwoorden. • Machine-2-machine: Belgacom is uitstekend geplaatst om intelligente connectiviteit tussen machines zonder menselijke tussenkomst technisch mogelijk te maken. De Groep wil zijn aanbod in deze sector uitbreiden. De actiedomeinen zijn oneindig, denk maar aan transport, gezondheid, veiligheid of energiebeheer. 3. Time to market verkleinen Belgacom is een verantwoorde, innovatieve onderneming die zichzelf voortdurend heruitvindt. Om zijn leiderschap te verzekeren, wil de Groep de time to market van zijn toekomstige oplossingen verkleinen. Scott Alcott, momenteel Executive Vice-President van de businessunit Service Delivery Engine & Wholesale, zal hij een coördinerende rol spelen tussen de drie BU's (residentieel, enterprise, netwerken en IT) om de toepassing van de strategie te verzekeren en de operationele en financiële doelstellingen te halen. Dit zal ook het proces versnellen van de lancering van nieuwe producten en diensten binnen de Groep.