Dat staat te lezen in de twaalfde editie van '2009 Global Powers of Retail', het jaarlijkse onderzoek van Deloitte naar de machtsverhoudingen binnen de detailhandelssector.

Bij de wereldwijde rangschikking valt de Duitse supermarktketen Lidl op als meest opvallende stijger (van de tiende naar de zevende plaats). De groep is de afgelopen vijf jaar sneller gegroeid dan alle andere bedrijven in de huidige top 10 samen. Grote concurrent Aldi doet voor het eerst zijn intrede in de top 10.

De eerste Belgische distributeur is de Delhaize Group, op de 33ste plaats. Colruyt zet opnieuw een stap voorwaarts en landt op de 123ste plaats in de top 250.

Carrefour is volgens P&B Invest al jaren de mondiale nummer twee, maar is nog altijd ruim drie keer kleiner dan het ongenaakbare Wal-Mart uit Amerika. Het Duitse Metro, in België onder andere actief onder de naam Makro, staat wereldwijd op nummer vier.

Dat staat te lezen in de twaalfde editie van '2009 Global Powers of Retail', het jaarlijkse onderzoek van Deloitte naar de machtsverhoudingen binnen de detailhandelssector. Bij de wereldwijde rangschikking valt de Duitse supermarktketen Lidl op als meest opvallende stijger (van de tiende naar de zevende plaats). De groep is de afgelopen vijf jaar sneller gegroeid dan alle andere bedrijven in de huidige top 10 samen. Grote concurrent Aldi doet voor het eerst zijn intrede in de top 10. De eerste Belgische distributeur is de Delhaize Group, op de 33ste plaats. Colruyt zet opnieuw een stap voorwaarts en landt op de 123ste plaats in de top 250. Carrefour is volgens P&B Invest al jaren de mondiale nummer twee, maar is nog altijd ruim drie keer kleiner dan het ongenaakbare Wal-Mart uit Amerika. Het Duitse Metro, in België onder andere actief onder de naam Makro, staat wereldwijd op nummer vier.