Beide transacties zijn afhankelijk van de goedkeuring door de antitrust-autoriteiten.

Sinds eind juni 2008 wordt Dinosaurus succesvol gecommercialiseerd door een derde merkfabrikant in België en Frankrijk waarbij het gebruik maakt van een licentie van Artiach.

De omzet aan consumentwaarde in deze beide landen vertegenwoordigt momenteel ongeveer een € 18 Mln. De
licentieovereenkomst tussen de derde merkfabrikant en Artiach loopt tot eind juni 2013.

Nadien zal het Dinosaurus concept worden gecommercialiseerd onder het Lotus merk.

Met deze aankoop zal Lotus Bakeries zich dus verder versterken in zijn thuismarkten België en Frankrijk. Dinosaurus is momenteel, na dé Lotus Frangipane, het best roterende koekje in België in
aantal verkochte eenheden en is daarmee het best verkochte koekjesconcept speciaal gericht op kinderen.

Lotus Bakeries heeft de intellectuele eigendomsrechten op het Dinosaurus merk gekocht en krijgt aldus de mogelijkheid om het concept verder te commercialiseren en internationaliseren. Het merk Dinosaurus is reeds in verschillende relevante markten en landen beschermd.

Lotus kan zijn merken onder de Dinosaurus-vlaggen brengen

Pascale Weber van KBC Securities spreekt van een mooie overname die Lotus de kans biedt om zijn koekjes onder de vlag van het Dinosaurus-concept aan te bieden.

Het bedrijf krijgt nu de kans om het concept verder uit te breiden en te internationaliseren. Het advies houden en het koersdoel van 575 euro blijven gehandhaafd.