Didier Bellens, voorzitter en CEO van de Belgacom Groep, gaf volgende toelichting op de vanmorgen gepubliceerde cijfers: "We zijn blij te zien dat onze twee klantendivisies, en met name het Consumer-segment, gedurende het tweede kwartaal een lichte verbetering toonden in de opbrengstentrend. In lijn met wat we communiceerden over de winst in het eerste kwartaal, hebben we verschillende commerciële acties opgezet en onze service aan de klant verder verbeterd om de neerwaartse trend die we de voorbije jaren zagen, te stabiliseren en uiteindelijk om te buigen. Ook al is het nog vroeg, toch zagen we een aantal bemoedigende positieve tekenen in de operationele resultaten van het tweede kwartaal. Zo slaagden we erin de groei van ons mobiele klantenbestand te verbeteren dankzij een heropleving van de verkoop in zowel de gecontroleerde distributiekanalen als de indirecte kanalen. Ook waren we tevreden met de positieve effecten van onze gesegmenteerde marketingbenadering, met het succes van ons 'Fixed Voice + TV'-pack, gericht op onze oudere klanten. Daarnaast merken we dat de klanten een veelbelovende belangstelling tonen voor ons convergente pack dat vast en mobiel internet combineert met een Samsung Galaxy-tablet. Ten slotte konden we andermaal veel nieuwe gezinnen op ons tv-platform verwelkomen, doordat we een unieke marktpositie hebben verworven via onze convergente aanbiedingen met gratis tv. Aangemoedigd door deze goede eerste resultaten zullen we onze inspanningen in de tweede jaarhelft voortzetten, om verdere vooruitgang te boeken in onze doelstelling om marktaandeel terug te winnen."

Didier Bellens, voorzitter en CEO van de Belgacom Groep, gaf volgende toelichting op de vanmorgen gepubliceerde cijfers: "We zijn blij te zien dat onze twee klantendivisies, en met name het Consumer-segment, gedurende het tweede kwartaal een lichte verbetering toonden in de opbrengstentrend. In lijn met wat we communiceerden over de winst in het eerste kwartaal, hebben we verschillende commerciële acties opgezet en onze service aan de klant verder verbeterd om de neerwaartse trend die we de voorbije jaren zagen, te stabiliseren en uiteindelijk om te buigen. Ook al is het nog vroeg, toch zagen we een aantal bemoedigende positieve tekenen in de operationele resultaten van het tweede kwartaal. Zo slaagden we erin de groei van ons mobiele klantenbestand te verbeteren dankzij een heropleving van de verkoop in zowel de gecontroleerde distributiekanalen als de indirecte kanalen. Ook waren we tevreden met de positieve effecten van onze gesegmenteerde marketingbenadering, met het succes van ons 'Fixed Voice + TV'-pack, gericht op onze oudere klanten. Daarnaast merken we dat de klanten een veelbelovende belangstelling tonen voor ons convergente pack dat vast en mobiel internet combineert met een Samsung Galaxy-tablet. Ten slotte konden we andermaal veel nieuwe gezinnen op ons tv-platform verwelkomen, doordat we een unieke marktpositie hebben verworven via onze convergente aanbiedingen met gratis tv. Aangemoedigd door deze goede eerste resultaten zullen we onze inspanningen in de tweede jaarhelft voortzetten, om verdere vooruitgang te boeken in onze doelstelling om marktaandeel terug te winnen."