De snelweg A15 Maasvlakte-Vaanplein wordt aangepakt om de doorstroming te verbeteren en de veiligheid te optimaliseren. In totaal komt er 85 kilometer extra rijstrooklengte bij en wordt er een nieuwe bredere en hogere Botlekbrug gebouwd.

Een consortium bestaande uit de bedrijven Ballast Nedam, John Laing, Strabag en Strukton voert in opdracht van Rijkswaterstaat de werkzaamheden uit via de formule van een DBFM-overeenkomst (Design, Build, Finance & Maintain). Dit is een van de grootste contracten die Rijkswaterstaat ooit in één keer heeft aanbesteed.

De snelweg A15 Maasvlakte-Vaanplein wordt aangepakt om de doorstroming te verbeteren en de veiligheid te optimaliseren. In totaal komt er 85 kilometer extra rijstrooklengte bij en wordt er een nieuwe bredere en hogere Botlekbrug gebouwd. Een consortium bestaande uit de bedrijven Ballast Nedam, John Laing, Strabag en Strukton voert in opdracht van Rijkswaterstaat de werkzaamheden uit via de formule van een DBFM-overeenkomst (Design, Build, Finance & Maintain). Dit is een van de grootste contracten die Rijkswaterstaat ooit in één keer heeft aanbesteed.