Het nieuwe distributiekanaal is complementair aan Devgen's reeds bestaand distributienetwerk van regionale distributeurs en lokale verdelers.

Het laat Devgen toe om zijn bereik naar de landbouwersgemeenschap verder uit te breiden door het verspreiden van informatie over Devgen en zijn producten en diensten.

Dit distributiemodel werd initieel tot stand gebracht door de vorming van een strategische alliantie tussen MCX en de Indiase Post onder de naam "Gramin Suvidha Kendra" (GSK, gsk.mcxindia.com).

Het succes van dit business model is gebaseerd op het sterke netwerk van de Indiase Post dat wijd verspreid is over het land.

Via dit systeem kunnen de landbouwers advies bekomen over Devgen's producten en het gebruik ervan en kunnen ze ook de producten bestellen zonder grote afstanden te moeten afleggen.

Devgen beoogt via dit kanaal meer specifiek landbouwers te bereiken in West en Centraal India.

De bedoeling van dit distributiemodel is om ook kleinschalige landbouwbedrijven in het land in staat te stellen hun productiviteit te verhogen door het beschikbaar maken van kwaliteitsvolle hybride zaden en hen toegang te verschaffen tot nieuwe technologieën en verbeterde landbouwpraktijken.

Het nieuwe distributiekanaal is complementair aan Devgen's reeds bestaand distributienetwerk van regionale distributeurs en lokale verdelers. Het laat Devgen toe om zijn bereik naar de landbouwersgemeenschap verder uit te breiden door het verspreiden van informatie over Devgen en zijn producten en diensten. Dit distributiemodel werd initieel tot stand gebracht door de vorming van een strategische alliantie tussen MCX en de Indiase Post onder de naam "Gramin Suvidha Kendra" (GSK, gsk.mcxindia.com). Het succes van dit business model is gebaseerd op het sterke netwerk van de Indiase Post dat wijd verspreid is over het land. Via dit systeem kunnen de landbouwers advies bekomen over Devgen's producten en het gebruik ervan en kunnen ze ook de producten bestellen zonder grote afstanden te moeten afleggen. Devgen beoogt via dit kanaal meer specifiek landbouwers te bereiken in West en Centraal India. De bedoeling van dit distributiemodel is om ook kleinschalige landbouwbedrijven in het land in staat te stellen hun productiviteit te verhogen door het beschikbaar maken van kwaliteitsvolle hybride zaden en hen toegang te verschaffen tot nieuwe technologieën en verbeterde landbouwpraktijken.