Ten eerste is er de groei van de arbeidspopulatie en de stijging van de koopkracht die hiermee gepaard gaat. Indiase consumptiegewoontes zijn de voorbije tien jaar aanzienlijk geëvolueerd.

Bij de vorige volkstelling in 2001 bezaten minder dan de helft van de Indiërs een T.V. of fiets, minder dan één tiende van de huishoudens had een telefoon en amper 2,5% was de trotse eigenaar van een personenwagen.

De cijfers van de voorbije telling zijn nog niet vrijgegeven maar vast staat volgens Dexia dat deze percentages aanzienlijk zijn toegenomen afgaande op de groeiende productpenetratie van telecomoperatoren, autofabrikanten en andere producenten die consumentengoederen leveren voor de Indische afzetmarkten.

Er wordt algemeen verwacht dat deze groeitrends zich de komende decennia zullen voortzetten naarmate de Indiase middenklasse aanzwelt.

Ten eerste is er de groei van de arbeidspopulatie en de stijging van de koopkracht die hiermee gepaard gaat. Indiase consumptiegewoontes zijn de voorbije tien jaar aanzienlijk geëvolueerd. Bij de vorige volkstelling in 2001 bezaten minder dan de helft van de Indiërs een T.V. of fiets, minder dan één tiende van de huishoudens had een telefoon en amper 2,5% was de trotse eigenaar van een personenwagen. De cijfers van de voorbije telling zijn nog niet vrijgegeven maar vast staat volgens Dexia dat deze percentages aanzienlijk zijn toegenomen afgaande op de groeiende productpenetratie van telecomoperatoren, autofabrikanten en andere producenten die consumentengoederen leveren voor de Indische afzetmarkten. Er wordt algemeen verwacht dat deze groeitrends zich de komende decennia zullen voortzetten naarmate de Indiase middenklasse aanzwelt.