Toch is er goed nieuws rond de distributieketen. In een interview met De Tijd verklaarde Dirk Van den Berghe, CEO van de Belgische activiteiten van Delhaize, dat het bedrijf zich terugtrekt uit de prijzenoorlog op de Belgische distributiemarkt. Dat bericht mag als goed nieuws worden beschouwd.

Marc Leemans van Bank Degroof heeft zodoende nog steeds een koopadvies voor Delhaize, met daaraan gekoppeld een koersdoel van 39 euro.

Delhaize staat op de Belgische markt bekend om zijn kwaliteit en had uiteindelijk volgens Leemans weinig kans om de prijzenoorlog tegen Colruyt te winnen. Door uit de strijd te stappen, moet Delhaize zijn marges kunnen verhogen.

Toch is er goed nieuws rond de distributieketen. In een interview met De Tijd verklaarde Dirk Van den Berghe, CEO van de Belgische activiteiten van Delhaize, dat het bedrijf zich terugtrekt uit de prijzenoorlog op de Belgische distributiemarkt. Dat bericht mag als goed nieuws worden beschouwd. Marc Leemans van Bank Degroof heeft zodoende nog steeds een koopadvies voor Delhaize, met daaraan gekoppeld een koersdoel van 39 euro. Delhaize staat op de Belgische markt bekend om zijn kwaliteit en had uiteindelijk volgens Leemans weinig kans om de prijzenoorlog tegen Colruyt te winnen. Door uit de strijd te stappen, moet Delhaize zijn marges kunnen verhogen.