Het blijven namelijk woelige beurstijden. Hoewel de markten op korte termijn wat hoger gaan, blijft de langetermijntrend dalend. In zulke omgeving zijn het vooral defensieve sectoren die in de gading van de beleggers vallen.

Unilever is bij het grote publiek vooral bekend van de merken Knorr, Lipton en Becel. Belangrijker naar de toekomst toe is volgens Geert Van Herck het toenemende belang van de groeimarkten.

Uit de trading update van het eerste kwartaal leren we dat Unilever in deze landen 56% van haar omzet realiseerde. In dat eerste kwartaal realiseerde Unilever trouwens 8,4% omzetgroei (onderliggende omzetgroei, op basis van verkochte volumes en aangerekende prijzen). Een mooi resultaat.

Niet echt goedkoop

Op fundamenteel vlak is het aandeel niet echt goedkoop (k/w van 14 en k/boekwaarde van 4,22) maar wie de grafiek bekijkt, begrijpt waarom.

De afgelopen maanden is het aandeel blijven fluctueren tussen 25 en 27 euro. Het aandeel kende geen zware correctie zoals talloze vaak cyclische bedrijven. En deze stabiliteit heeft volgens Geert Van Herck blijkbaar zijn prijs...

De koers van Unilever heeft de verliezen n.a.v. de financieel-economische crisis van 2007 - 2009 volledig goedgemaakt en noteert aan historische topkoersen.

Sinds het bereiken van de koerstoppen op 27,15 euro is het aandeel eerder in een zijwaarts consolidatiepatroon terechtgekomen dan een dalende trend.

Het lijkt op een heruitgave van de periode 2010 - 2011 toen de koers ook zijwaarts bewoog en uiteindelijk opwaarts uitbrak. De koers is zonet ook van de belangrijke opwaartse trendlijn van maart 2009 opgeveerd.

De stijgende trend is dus nog steeds intact. volgens Geert Van Herck verwacht de komende maanden een opwaartse uitbraak richting 29 euro (bandbreedte van 2 euro opgeteld bij het uitbraakniveau van 27 euro). De stop loss ligt op 23 euro.

Het blijven namelijk woelige beurstijden. Hoewel de markten op korte termijn wat hoger gaan, blijft de langetermijntrend dalend. In zulke omgeving zijn het vooral defensieve sectoren die in de gading van de beleggers vallen. Unilever is bij het grote publiek vooral bekend van de merken Knorr, Lipton en Becel. Belangrijker naar de toekomst toe is volgens Geert Van Herck het toenemende belang van de groeimarkten. Uit de trading update van het eerste kwartaal leren we dat Unilever in deze landen 56% van haar omzet realiseerde. In dat eerste kwartaal realiseerde Unilever trouwens 8,4% omzetgroei (onderliggende omzetgroei, op basis van verkochte volumes en aangerekende prijzen). Een mooi resultaat.Niet echt goedkoop Op fundamenteel vlak is het aandeel niet echt goedkoop (k/w van 14 en k/boekwaarde van 4,22) maar wie de grafiek bekijkt, begrijpt waarom. De afgelopen maanden is het aandeel blijven fluctueren tussen 25 en 27 euro. Het aandeel kende geen zware correctie zoals talloze vaak cyclische bedrijven. En deze stabiliteit heeft volgens Geert Van Herck blijkbaar zijn prijs... De koers van Unilever heeft de verliezen n.a.v. de financieel-economische crisis van 2007 - 2009 volledig goedgemaakt en noteert aan historische topkoersen. Sinds het bereiken van de koerstoppen op 27,15 euro is het aandeel eerder in een zijwaarts consolidatiepatroon terechtgekomen dan een dalende trend. Het lijkt op een heruitgave van de periode 2010 - 2011 toen de koers ook zijwaarts bewoog en uiteindelijk opwaarts uitbrak. De koers is zonet ook van de belangrijke opwaartse trendlijn van maart 2009 opgeveerd. De stijgende trend is dus nog steeds intact. volgens Geert Van Herck verwacht de komende maanden een opwaartse uitbraak richting 29 euro (bandbreedte van 2 euro opgeteld bij het uitbraakniveau van 27 euro). De stop loss ligt op 23 euro.