*Geconsolideerde omzet daalt met 8,2% tot € 139,9 miljoen (Q3 2010: € 152,4 miljoen)

*Verkocht volume: -11,2%; wisselkoersen: -5,6%?

*Prijs- en mixeffecten: +8,6%, door de doorberekening van gestegen kosten voor PVC en additieven en een gunstiger geografische mix.

*Gunstige evolutie van het verkochte volume in Duitsland en Turkije contrasteerde met een zwakke vraag in de VS en Centraal & Oost-Europa. Omzet in Frankrijk was stabiel terwijl er en lichte daling was in de Benelux.

Vooruitzichten voor 2011

Volledig jaar 2011: een daling van de omzet tussen 3% en 4%?

In de huidige economische omstandigheden verwacht Deceuninck voor het volledige jaar 2011 een nettowinst.

Tom Debusschere, Deceuninck CEO, gaf volgende toelichting op de cijfers: "De dalende trend van de omzet sinds juni werd verdergezet. Tijdens het derde kwartaal merkten Deceuninck's Klanten een vertraging van de vraag. Het wereldwijde economische klimaat had zijn weerslag op het consumentenvertrouwen en de bereidheid om te investeren in een betere isolatie van de woningen. Bijkomend hadden ongunstige wisselkoersen een negatieve impact op de omzet, vooral de Turkse lira en de Russische roebel.

*Geconsolideerde omzet daalt met 8,2% tot € 139,9 miljoen (Q3 2010: € 152,4 miljoen) *Verkocht volume: -11,2%; wisselkoersen: -5,6%? *Prijs- en mixeffecten: +8,6%, door de doorberekening van gestegen kosten voor PVC en additieven en een gunstiger geografische mix. *Gunstige evolutie van het verkochte volume in Duitsland en Turkije contrasteerde met een zwakke vraag in de VS en Centraal & Oost-Europa. Omzet in Frankrijk was stabiel terwijl er en lichte daling was in de Benelux. Vooruitzichten voor 2011 Volledig jaar 2011: een daling van de omzet tussen 3% en 4%? In de huidige economische omstandigheden verwacht Deceuninck voor het volledige jaar 2011 een nettowinst. Tom Debusschere, Deceuninck CEO, gaf volgende toelichting op de cijfers: "De dalende trend van de omzet sinds juni werd verdergezet. Tijdens het derde kwartaal merkten Deceuninck's Klanten een vertraging van de vraag. Het wereldwijde economische klimaat had zijn weerslag op het consumentenvertrouwen en de bereidheid om te investeren in een betere isolatie van de woningen. Bijkomend hadden ongunstige wisselkoersen een negatieve impact op de omzet, vooral de Turkse lira en de Russische roebel.