Ook wegen volgens ABN Amro de problematische omstandigheden in de advertentiemark zwaar, onder andere bij tijdschriftenonderdeel Time Inc. en internetmaatschappij America Online (AOL).

Dit zou in de ogen van de analisten van de bank niet als een verrassing moeten komen bij beleggers, hoewel de omvang en snelheid van de terugval in de advertentiemarkt zorgen baren.

Desondanks heeft het bedrijf hier in de ogen van ABN Amro relatief weinig last van, vergeleken met sectorgenoten. Wanneer de buitengewone lasten niet worden meegenomen, verwacht ABN Amro nog steeds dat op 4 februari een positief resultaat gerapporteerd wordt.

Een katalysator voor het aandeel op korte termijn zou verder een deal rondom AOL zijn, iets wat nog steeds onderzocht wordt. Namen die de ronde doen, zijn: Yahoo, Microsoft en Google.

Ook wegen volgens ABN Amro de problematische omstandigheden in de advertentiemark zwaar, onder andere bij tijdschriftenonderdeel Time Inc. en internetmaatschappij America Online (AOL).Dit zou in de ogen van de analisten van de bank niet als een verrassing moeten komen bij beleggers, hoewel de omvang en snelheid van de terugval in de advertentiemarkt zorgen baren. Desondanks heeft het bedrijf hier in de ogen van ABN Amro relatief weinig last van, vergeleken met sectorgenoten. Wanneer de buitengewone lasten niet worden meegenomen, verwacht ABN Amro nog steeds dat op 4 februari een positief resultaat gerapporteerd wordt. Een katalysator voor het aandeel op korte termijn zou verder een deal rondom AOL zijn, iets wat nog steeds onderzocht wordt. Namen die de ronde doen, zijn: Yahoo, Microsoft en Google.