Gedurende deze periode werd voordurend een eenzijdig negatief beeld opgehangen van Agfa-Gevaert en werden regelmatig complete onwaarheden gepubliceerd.

Ongeveer een jaar geleden pakte De Tijd op de eerste pagina uit met een grote titel "Agfa top leurt met het bedrijf". Agfa was als bedrijf verplicht deze klinkklare onzin onmiddellijk in een persbericht te ontkennen.

Een ander frappant voorbeeld waren volgens het bedrijf de artikels vlak voor de Algemene Vergadering van april 2008 waarin werd beweerd dat een aantal grote aandeelhouders van Agfa-Gevaert tegen een aantal agendapunten zouden stemmen.

Na navraag bij deze aandeelhouders bleek dit bericht volledig vals en de grootste aandeelhouder Franklin Templeton zag zich zelfs genoodzaakt een persmededeling uit te sturen om dit te ontkennen.

Het is volgens Agfa duidelijk dat in dit geval zelfs de meest elementaire regels van een objectieve journalistiek niet werden gevolgd.

Een ander voorbeeld is de reeks artikelen waarin volledig valse informatie werd verspreid over een mogelijke operatie betreffende Agfa Graphics.

Insiders weten dat deze campagne geïnspireerd werd door het management van Punch. De journalistieke deontologie is hier volgens het bedrijf wel ver te zoeken.

Meer recent richt de campagne zich op Agfa HealthCare. De belangrijke successen van deze business groep, zoals het recent behaalde megacontract met de Parijse ziekenhuizen, werden geminimaliseerd.

In de krant van verleden vrijdag werd op de voorpagina een artikel aangekondigd met de titel "Marktaandeel Agfa onder druk". Het artikel zelf spreekt over het verlies van enkele contracten over een periode van een aantal maanden.

In dezelfde periode werd een veelvoud aan nieuwe contracten, in bepaalde gevallen voor veel grotere bedragen, getekend.

Deze nieuwe contracten staan zeer duidelijk, voor iedereen toegankelijk, vermeld op de website van Agfa-Gevaert. Deze worden echter in het artikel niet vermeld. De bewering dat de marktaandelen onder druk staan is op niets gebaseerd en volledig vals.

Alvorens een dergelijk bericht op de voorpagina te publiceren ware het normaal geweest het bedrijf te contacteren om een en ander na te trekken. Dat is echter niet gebeurd, wat volgens Agfa-Gevaert is het zoveelste bewijs vormt van een onprofessionele berichtgeving.

Gedurende deze periode werd voordurend een eenzijdig negatief beeld opgehangen van Agfa-Gevaert en werden regelmatig complete onwaarheden gepubliceerd. Ongeveer een jaar geleden pakte De Tijd op de eerste pagina uit met een grote titel "Agfa top leurt met het bedrijf". Agfa was als bedrijf verplicht deze klinkklare onzin onmiddellijk in een persbericht te ontkennen.Een ander frappant voorbeeld waren volgens het bedrijf de artikels vlak voor de Algemene Vergadering van april 2008 waarin werd beweerd dat een aantal grote aandeelhouders van Agfa-Gevaert tegen een aantal agendapunten zouden stemmen. Na navraag bij deze aandeelhouders bleek dit bericht volledig vals en de grootste aandeelhouder Franklin Templeton zag zich zelfs genoodzaakt een persmededeling uit te sturen om dit te ontkennen. Het is volgens Agfa duidelijk dat in dit geval zelfs de meest elementaire regels van een objectieve journalistiek niet werden gevolgd.Een ander voorbeeld is de reeks artikelen waarin volledig valse informatie werd verspreid over een mogelijke operatie betreffende Agfa Graphics. Insiders weten dat deze campagne geïnspireerd werd door het management van Punch. De journalistieke deontologie is hier volgens het bedrijf wel ver te zoeken.Meer recent richt de campagne zich op Agfa HealthCare. De belangrijke successen van deze business groep, zoals het recent behaalde megacontract met de Parijse ziekenhuizen, werden geminimaliseerd. In de krant van verleden vrijdag werd op de voorpagina een artikel aangekondigd met de titel "Marktaandeel Agfa onder druk". Het artikel zelf spreekt over het verlies van enkele contracten over een periode van een aantal maanden. In dezelfde periode werd een veelvoud aan nieuwe contracten, in bepaalde gevallen voor veel grotere bedragen, getekend. Deze nieuwe contracten staan zeer duidelijk, voor iedereen toegankelijk, vermeld op de website van Agfa-Gevaert. Deze worden echter in het artikel niet vermeld. De bewering dat de marktaandelen onder druk staan is op niets gebaseerd en volledig vals. Alvorens een dergelijk bericht op de voorpagina te publiceren ware het normaal geweest het bedrijf te contacteren om een en ander na te trekken. Dat is echter niet gebeurd, wat volgens Agfa-Gevaert is het zoveelste bewijs vormt van een onprofessionele berichtgeving.