"Everyone's on bubble watch" aldus Russell Napier in de Financial Times. Napier is een financieel historicus. Wat dat betreft heeft hij het gemakkelijk.

Immers hij kan altijd later aanwijzen waar het fout ging. De wereldgeschiedenis zit vol met bubbels. Gemakkelijkste voorbeeld zijn natuurlijk de tulpenbollen die altijd groter wordt gemaakt dan hij uiteindelijk is geweest. En deze eeuw is er ook al genoeg geweest. De internethype en de subprime crisis.

Het kunnen voorspellen van een ramp lijkt volgens Wilfried Steentjes van Steentjes Vermogensbeheer nu het belangrijkste onderwerp te worden in de financiële pers. In de Britse en Amerikaanse pers wordt de combinatie "markt" en "bubble" tweemaal zo vaak gebruikt dan in 2000.

"Everyone's on bubble watch" aldus Russell Napier in de Financial Times. Napier is een financieel historicus. Wat dat betreft heeft hij het gemakkelijk. Immers hij kan altijd later aanwijzen waar het fout ging. De wereldgeschiedenis zit vol met bubbels. Gemakkelijkste voorbeeld zijn natuurlijk de tulpenbollen die altijd groter wordt gemaakt dan hij uiteindelijk is geweest. En deze eeuw is er ook al genoeg geweest. De internethype en de subprime crisis. Het kunnen voorspellen van een ramp lijkt volgens Wilfried Steentjes van Steentjes Vermogensbeheer nu het belangrijkste onderwerp te worden in de financiële pers. In de Britse en Amerikaanse pers wordt de combinatie "markt" en "bubble" tweemaal zo vaak gebruikt dan in 2000.