De afgelopen weken kenmerkten zich door een correctief koersverloop en deze correctieve fase lijkt nu af te lopen. Zekerheid bestaat natuurlijk niet op de beurzen en een korte dip van 3 tot 5% is niet uit te sluiten.

Maar alles wijst er volgens Van Herck op dat de stijgende trend nog niet over is. Vandaar dat we opnieuw instappen in die sectoren die de afgelopen maanden de beursstijging trokken. Zoals de banken en verzekeraars en, niet vergeten, de autobouwers.

Van Herck wil twee autobouwers in portefeuille nemen die minder op Europa maar meer hun pijlen op de groeilanden

richten.

En dan komt hij bij de Duitse producenten van luxewagens BMW en Daimler uit, waarbij Van Herck laatstgenoemd aandeel even belicht in het kader van het China-verhaal.

In de bedrijfscommunicatie wordt veel belang aan het potentieel van China gehecht. In 2006 verkochten de Duitsers er 31.000

eenheden (naast Mercedes-Benzwagens ook trucks), eind 2012 stond de teller op 208.000 verkochte stuks.

Om de verwachte groei bij te houden, heeft de groep talrijke nieuwe fabrieken op Chinese bodem uit de grond gestampt. Het aandeel is momenteel koopwaardig.

De afgelopen weken kenmerkten zich door een correctief koersverloop en deze correctieve fase lijkt nu af te lopen. Zekerheid bestaat natuurlijk niet op de beurzen en een korte dip van 3 tot 5% is niet uit te sluiten. Maar alles wijst er volgens Van Herck op dat de stijgende trend nog niet over is. Vandaar dat we opnieuw instappen in die sectoren die de afgelopen maanden de beursstijging trokken. Zoals de banken en verzekeraars en, niet vergeten, de autobouwers. Van Herck wil twee autobouwers in portefeuille nemen die minder op Europa maar meer hun pijlen op de groeilanden richten. En dan komt hij bij de Duitse producenten van luxewagens BMW en Daimler uit, waarbij Van Herck laatstgenoemd aandeel even belicht in het kader van het China-verhaal. In de bedrijfscommunicatie wordt veel belang aan het potentieel van China gehecht. In 2006 verkochten de Duitsers er 31.000 eenheden (naast Mercedes-Benzwagens ook trucks), eind 2012 stond de teller op 208.000 verkochte stuks. Om de verwachte groei bij te houden, heeft de groep talrijke nieuwe fabrieken op Chinese bodem uit de grond gestampt. Het aandeel is momenteel koopwaardig.