De koers van D'Ieteren is volgens Geert Van Herck de afgelopen weken sterk achtergebleven op deze van VW en Porsche. Voor beleggers die nog niet op de hoogte zijn: D'Ieteren verdeelt de merken van de VW-groep in België. Een andere activiteit van de groep is Belron met als bekendste keten Carglass.

De reden voor de achterblijvende prestatie is niet ver te zoeken. De Belgische automarkt krimpt en D'Ieteren heeft geen autoverkoopsactiviteiten in de groeilanden.

De cijfers van het derde kwartaal illustreren de moeilijke marktomstandigheden. In het derde kwartaal daalde de omzet met 12,6% in vergelijking met één jaar eerder.

Merkbare verslechtering

Dit is een merkbare verslechtering tegenover de eerste zes maanden van het lopende boekjaar (-3,2%). De slechtste prestatie in het voorbije derde kwartaal kwam van D'Ieteren Auto.

De invoerder van de merken van de VW-groep wist zijn marktaandeel te behouden (21,93%) op een 10,9% kleinere automarkt. Belron zorgde echter voor tegengewicht: de omzet steeg met 1,9%. Met het heroplevende beursklimaat rekent Geert Van Herck op een inhaalbeweging van D'Ieteren.

De koers van D'Ieteren is volgens Geert Van Herck de afgelopen weken sterk achtergebleven op deze van VW en Porsche. Voor beleggers die nog niet op de hoogte zijn: D'Ieteren verdeelt de merken van de VW-groep in België. Een andere activiteit van de groep is Belron met als bekendste keten Carglass. De reden voor de achterblijvende prestatie is niet ver te zoeken. De Belgische automarkt krimpt en D'Ieteren heeft geen autoverkoopsactiviteiten in de groeilanden. De cijfers van het derde kwartaal illustreren de moeilijke marktomstandigheden. In het derde kwartaal daalde de omzet met 12,6% in vergelijking met één jaar eerder. Merkbare verslechtering Dit is een merkbare verslechtering tegenover de eerste zes maanden van het lopende boekjaar (-3,2%). De slechtste prestatie in het voorbije derde kwartaal kwam van D'Ieteren Auto. De invoerder van de merken van de VW-groep wist zijn marktaandeel te behouden (21,93%) op een 10,9% kleinere automarkt. Belron zorgde echter voor tegengewicht: de omzet steeg met 1,9%. Met het heroplevende beursklimaat rekent Geert Van Herck op een inhaalbeweging van D'Ieteren.