De groep haalde in januari een marktaandeel van 21,3% in vergelijking met 19,8% in januari 2008. De verkoop van Skoda (-29%), Seat (-23%) en Porsche (-28%) ging fors onderuit, maar het Volkwagen-merk (-6%) hield zich sterk.

D'Ieteren slaagde er zelfs in om maar liefst 24% meer Audi's aan de man te brengen. Dit neemt niet weg dat we nog voor een aantal moeilijke maanden staan. Fedis verwacht voor 2009 immers een krimp in de Belgische automarkt van 10 à 20%.

Voor D'Ieteren rekent SG Private Banking in 2008 op een winst per aandeel van ongeveer 27 EUR, zo'n 10% lager dan in 2007 (publicatie 6 maart).

Voor dit jaar houdt SG Private Banking rekening met een winstval van ongeveer 30% tot zo'n 19 EUR per aandeel, wat een koers-winstverhouding van amper 6,0 impliceert.

Belangrijker echter is dat o.i. de koers van D'Ieteren volledig gedekt wordt door de participatie in het acyclische en groeiende Belron (vervangruiten).

Dit gegeven compenseert voor de zwakte in de distributietak, de aanhoudende moeilijkheden bij de Britse autoverhuurder Avis Europe en de hoge schuldenlast (die bovendien ook grotendeels op rekening komt van Avis Europe). SG Private Banking bevestigt het koopadvies met een ongewijzigd koersdoel van 220 EUR.

De groep haalde in januari een marktaandeel van 21,3% in vergelijking met 19,8% in januari 2008. De verkoop van Skoda (-29%), Seat (-23%) en Porsche (-28%) ging fors onderuit, maar het Volkwagen-merk (-6%) hield zich sterk. D'Ieteren slaagde er zelfs in om maar liefst 24% meer Audi's aan de man te brengen. Dit neemt niet weg dat we nog voor een aantal moeilijke maanden staan. Fedis verwacht voor 2009 immers een krimp in de Belgische automarkt van 10 à 20%. Voor D'Ieteren rekent SG Private Banking in 2008 op een winst per aandeel van ongeveer 27 EUR, zo'n 10% lager dan in 2007 (publicatie 6 maart). Voor dit jaar houdt SG Private Banking rekening met een winstval van ongeveer 30% tot zo'n 19 EUR per aandeel, wat een koers-winstverhouding van amper 6,0 impliceert. Belangrijker echter is dat o.i. de koers van D'Ieteren volledig gedekt wordt door de participatie in het acyclische en groeiende Belron (vervangruiten). Dit gegeven compenseert voor de zwakte in de distributietak, de aanhoudende moeilijkheden bij de Britse autoverhuurder Avis Europe en de hoge schuldenlast (die bovendien ook grotendeels op rekening komt van Avis Europe). SG Private Banking bevestigt het koopadvies met een ongewijzigd koersdoel van 220 EUR.