De grootste ontgoocheling in de cijfers van AB InBev is de daling van 0,1% van de verkochte volumes. Analisten mikten op een stijging met 0,1%. Deze daling is vooral te wijten aan de VS en Europa. In Noord-Amerika zakten de volumes met 1,8%. De lagere verkoop van Budweiser bevestigt het verlies aan marktaandeel in de Noord-Amerikaanse markt.

In Europa kon het Europees kampioenschap voetbal de impact van het slechte weer, de crisis en de daling van het marktaandeel niet volledig compenseren. In West-Europa zakten de volumes met 7,1%. In Centraal- en Oost-Europa was dit zelfs 11,2%.

De bierbrouwer kon de inkomsten per hectoliter wel verhogen dankzij hogere prijzen en een stijgend aandeel van de premiumbieren. In de VS kon het Premium Bud Light gamma zijn marktaandeel vergroten dankzij twee nieuwe versies. AB InBev past deze diversificatiestrategie richting premiumbieren (die duurder verkocht worden) ook toe in andere landen.

Dankzij een stijging van de inkomsten per hectoliter met 5,7% steeg de omzet in het tweede kwartaal met 4,7%. De omzetstijging gaat echter verloren door hogere kosten. De productiekosten zijn met 5,5% gestegen door de hogere lonen in de groeilanden, de hogere grondstofkosten en de ontwikkelingskosten voor nieuwe bieren. De exploitatiekosten (distributie, marketing, administratie) zijn zelfs met bijna 10% gestegen door de kosten gelinkt aan de lancering van nieuwe merken.

De netto bedrijfswinst zakte daarom met 5% tot 2,9 miljard dollar. De genormaliseerde ebitda (het referentiecijfer gebruikt door AB InBev) zakte met 4% tot 3,6 miljard dollar. Analisten verwachtten 3,7 miljard dollar. De genormaliseerde nettowinst per aandeel steeg meer dan verwacht met 22% tot 1,22 dollar dankzij een daling van de financiële lasten en lagere belastingen.

De grootste ontgoocheling in de cijfers van AB InBev is de daling van 0,1% van de verkochte volumes. Analisten mikten op een stijging met 0,1%. Deze daling is vooral te wijten aan de VS en Europa. In Noord-Amerika zakten de volumes met 1,8%. De lagere verkoop van Budweiser bevestigt het verlies aan marktaandeel in de Noord-Amerikaanse markt.In Europa kon het Europees kampioenschap voetbal de impact van het slechte weer, de crisis en de daling van het marktaandeel niet volledig compenseren. In West-Europa zakten de volumes met 7,1%. In Centraal- en Oost-Europa was dit zelfs 11,2%.De bierbrouwer kon de inkomsten per hectoliter wel verhogen dankzij hogere prijzen en een stijgend aandeel van de premiumbieren. In de VS kon het Premium Bud Light gamma zijn marktaandeel vergroten dankzij twee nieuwe versies. AB InBev past deze diversificatiestrategie richting premiumbieren (die duurder verkocht worden) ook toe in andere landen.Dankzij een stijging van de inkomsten per hectoliter met 5,7% steeg de omzet in het tweede kwartaal met 4,7%. De omzetstijging gaat echter verloren door hogere kosten. De productiekosten zijn met 5,5% gestegen door de hogere lonen in de groeilanden, de hogere grondstofkosten en de ontwikkelingskosten voor nieuwe bieren. De exploitatiekosten (distributie, marketing, administratie) zijn zelfs met bijna 10% gestegen door de kosten gelinkt aan de lancering van nieuwe merken.De netto bedrijfswinst zakte daarom met 5% tot 2,9 miljard dollar. De genormaliseerde ebitda (het referentiecijfer gebruikt door AB InBev) zakte met 4% tot 3,6 miljard dollar. Analisten verwachtten 3,7 miljard dollar. De genormaliseerde nettowinst per aandeel steeg meer dan verwacht met 22% tot 1,22 dollar dankzij een daling van de financiële lasten en lagere belastingen.