Lotus Bakeries en haar joint venture partner The Gourmet Center, die actueel 50% van de aandelen van Corona-Lotus Inc aanhoudt, zijn tot een akkoord gekomen waarbij Lotus Bakeries eigenaar zal worden van 100% van de aandelen van Corona-Lotus Inc.

In het midden van de 80-er jaren begon The Gourmet Center Inc, een Amerikaanse onderneming die voedingswaren en dranken aan de luchtvaartsector levert, de welbekende Lotus speculoos te verkopen aan de luchtvaartmaatschappijen in de Verenigde Staten.

Als antwoord op de specifieke vraag naar Lotus speculoos, werd een postorderbedrijf opgestart. Corona-Lotus Inc werd in 1990 opgericht als een joint venture tussen The Gourmet Center en Lotus Bakeries.

De belangrijkste focus van Corona-Lotus Inc was de catalog sales. Enkele jaren geleden startte het bedrijf met de verkoop van Lotus speculoos, onder het merk Biscoff, aan de Amerikaanse retailmarkt.

In 2007 realiseerde Corona-Lotus Inc een omzet van 7,35 miljoen USD. De EBIT vóór wisselkoersresultaten bedroeg ongeveer 20% op omzet. Dankzij de groei van de verkoop in de retail verwacht de onderneming een interne groei van ongeveer 20 % in 2008.

De transactie waardeert Corona-Lotus Inc. op ongeveer 8 keer de verwachte EBIT van 2008 vóór wisselkoersresultaten. De definitieve afronding van de transactie is voorzien in april 2009.

Lotus Bakeries en haar joint venture partner The Gourmet Center, die actueel 50% van de aandelen van Corona-Lotus Inc aanhoudt, zijn tot een akkoord gekomen waarbij Lotus Bakeries eigenaar zal worden van 100% van de aandelen van Corona-Lotus Inc.In het midden van de 80-er jaren begon The Gourmet Center Inc, een Amerikaanse onderneming die voedingswaren en dranken aan de luchtvaartsector levert, de welbekende Lotus speculoos te verkopen aan de luchtvaartmaatschappijen in de Verenigde Staten. Als antwoord op de specifieke vraag naar Lotus speculoos, werd een postorderbedrijf opgestart. Corona-Lotus Inc werd in 1990 opgericht als een joint venture tussen The Gourmet Center en Lotus Bakeries. De belangrijkste focus van Corona-Lotus Inc was de catalog sales. Enkele jaren geleden startte het bedrijf met de verkoop van Lotus speculoos, onder het merk Biscoff, aan de Amerikaanse retailmarkt.In 2007 realiseerde Corona-Lotus Inc een omzet van 7,35 miljoen USD. De EBIT vóór wisselkoersresultaten bedroeg ongeveer 20% op omzet. Dankzij de groei van de verkoop in de retail verwacht de onderneming een interne groei van ongeveer 20 % in 2008. De transactie waardeert Corona-Lotus Inc. op ongeveer 8 keer de verwachte EBIT van 2008 vóór wisselkoersresultaten. De definitieve afronding van de transactie is voorzien in april 2009.