Ze willen apps met op hun leest geschoeide inhoud en met aanbiedingen die inspelen op hun interesses. De consument wil aanbiedingen, nieuws en aanbevelingen van producten delen op sociale netwerken.

Een slechte ervaring met een mobiele app wordt echter ook gedeeld, wat kan leiden tot slechte beoordelingen. Na een slechte ervaring is men ook minder geneigd om die mobiele app nog eens te gebruiken.

"Consumenten hebben steeds hogere verwachtingen van mobiele apps, maar het is niet vanzelfsprekend om daaraan te voldoen", zegt Geert Speltincx, algemeen directeur van Compuware Benelux. "Het vergt bewuste inspanningen in elk stadium van het ontwerp- en ontwikkelingsproces. Beschikbaarheid en snelheid zijn cruciaal voor de mobiele app-ervaring van een gebruiker. Daarom moeten beide factoren een belangrijke rol spelen tijdens het ontwerpproces van apps. Als die niet snel en betrouwbaar zijn, verliezen ze hun waarde."

Ze willen apps met op hun leest geschoeide inhoud en met aanbiedingen die inspelen op hun interesses. De consument wil aanbiedingen, nieuws en aanbevelingen van producten delen op sociale netwerken. Een slechte ervaring met een mobiele app wordt echter ook gedeeld, wat kan leiden tot slechte beoordelingen. Na een slechte ervaring is men ook minder geneigd om die mobiele app nog eens te gebruiken. "Consumenten hebben steeds hogere verwachtingen van mobiele apps, maar het is niet vanzelfsprekend om daaraan te voldoen", zegt Geert Speltincx, algemeen directeur van Compuware Benelux. "Het vergt bewuste inspanningen in elk stadium van het ontwerp- en ontwikkelingsproces. Beschikbaarheid en snelheid zijn cruciaal voor de mobiele app-ervaring van een gebruiker. Daarom moeten beide factoren een belangrijke rol spelen tijdens het ontwerpproces van apps. Als die niet snel en betrouwbaar zijn, verliezen ze hun waarde."