Bijna acht op de tien mensen (79%) zal maar één of twee keer een mobiele app opnieuw proberen als die de eerste keer niet werkte.

Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek in opdracht van Compuware, een marktleider in software en diensten om de werking van applicaties te meten en te verbeteren, bij 3.534 consumenten naar hun ervaringen en verwachtingen inzake mobiele applicaties.

Consumenten gebruiken mobiele applicaties voor praktische zaken en ontspanning. Je kunt met apps bankieren en rekeningen betalen, winkelen, een hotel boeken, televisie kijken en een krant of tijdschrift lezen.

Meer dan acht op de tien respondenten verkiest een mobiele app boven een mobiele website (een site die ontworpen is voor een mobiel toestel) omdat ze apps handiger, sneller en gemakkelijker te navigeren vinden.

Bijna acht op de tien mensen (79%) zal maar één of twee keer een mobiele app opnieuw proberen als die de eerste keer niet werkte. Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek in opdracht van Compuware, een marktleider in software en diensten om de werking van applicaties te meten en te verbeteren, bij 3.534 consumenten naar hun ervaringen en verwachtingen inzake mobiele applicaties. Consumenten gebruiken mobiele applicaties voor praktische zaken en ontspanning. Je kunt met apps bankieren en rekeningen betalen, winkelen, een hotel boeken, televisie kijken en een krant of tijdschrift lezen. Meer dan acht op de tien respondenten verkiest een mobiele app boven een mobiele website (een site die ontworpen is voor een mobiel toestel) omdat ze apps handiger, sneller en gemakkelijker te navigeren vinden.