Ondanks de minder gunstige zomermaanden in combinatie met een verder verscherpte concurrentie in een zwakke consumptiemarkt, heeft Colruyt Group een mooi resultaat kunnen neerzetten.

Deze verkoopsresultaten zijn een gevolg van nieuwe winkelopeningen en van promotionele ondersteuning. Dit alles resulteerde in een verdere positieve ontwikkeling van ons marktaandeel doorheen de groep.

De brutowinst van de groep steeg met 3,4% naar EUR 996,4 miljoen komende van EUR 963,6 miljoen wat overeenstemt met een brutowinstmarge van 24,5% tegenover 25,2% vorig boekjaar.

De daling in brutowinst-marge met 67 basispunten werd beïnvloed door het slechts gedeeltelijk kunnen doorrekenen van de verhoogde aankoopprijzen alsook door het wijzigend consumptiepatroon naar goedkopere producten en de aanhoudende competitieve prijsdruk over de verslagperiode.

De verscherpte concurrentie liet zich ook voelen bij onze DATS 24 brandstofstations waar de brutowinstmarge tijdens deze verslagperiode eveneens onder druk stond.

De bedrijfscashflow (EBITDA) is gestegen met 1,6% tot EUR 322,2 miljoen. Het bedrijfsresultaat (EBIT) van de groep steeg met 1,0% van EUR 228,6 miljoen naar EUR 230,8 miljoen.

Het netto financieel resultaat daalde per eind september 2012 tot EUR 0,8 miljoen.

De winst van de periode (aandeel van de Groep) steeg met 1,2% tot EUR 160,6 miljoen. De nettowinst per aandeel (EPS) verhoogde van EUR 1,00 naar EUR 1,03.

Belgisch consumentenvertrouwen op laagste peil sinds maart 2009

Pascale Weber van KBC Securities merkt op dat het Belgisch consumentenvertrouwen zich op het laagste peil sinds maart 2009 bevindt en dat op een moment dat Colruyt met forse concurrentie wordt geconfronteerd. Het advies houden en het koersdoel van 34 euro blijven gehandhaafd.

Ondanks de minder gunstige zomermaanden in combinatie met een verder verscherpte concurrentie in een zwakke consumptiemarkt, heeft Colruyt Group een mooi resultaat kunnen neerzetten. Deze verkoopsresultaten zijn een gevolg van nieuwe winkelopeningen en van promotionele ondersteuning. Dit alles resulteerde in een verdere positieve ontwikkeling van ons marktaandeel doorheen de groep. De brutowinst van de groep steeg met 3,4% naar EUR 996,4 miljoen komende van EUR 963,6 miljoen wat overeenstemt met een brutowinstmarge van 24,5% tegenover 25,2% vorig boekjaar. De daling in brutowinst-marge met 67 basispunten werd beïnvloed door het slechts gedeeltelijk kunnen doorrekenen van de verhoogde aankoopprijzen alsook door het wijzigend consumptiepatroon naar goedkopere producten en de aanhoudende competitieve prijsdruk over de verslagperiode. De verscherpte concurrentie liet zich ook voelen bij onze DATS 24 brandstofstations waar de brutowinstmarge tijdens deze verslagperiode eveneens onder druk stond. De bedrijfscashflow (EBITDA) is gestegen met 1,6% tot EUR 322,2 miljoen. Het bedrijfsresultaat (EBIT) van de groep steeg met 1,0% van EUR 228,6 miljoen naar EUR 230,8 miljoen. Het netto financieel resultaat daalde per eind september 2012 tot EUR 0,8 miljoen. De winst van de periode (aandeel van de Groep) steeg met 1,2% tot EUR 160,6 miljoen. De nettowinst per aandeel (EPS) verhoogde van EUR 1,00 naar EUR 1,03.Belgisch consumentenvertrouwen op laagste peil sinds maart 2009 Pascale Weber van KBC Securities merkt op dat het Belgisch consumentenvertrouwen zich op het laagste peil sinds maart 2009 bevindt en dat op een moment dat Colruyt met forse concurrentie wordt geconfronteerd. Het advies houden en het koersdoel van 34 euro blijven gehandhaafd.