•Omzetgroei van 5,90% in een sterk concurrentiële omgeving (omzetgroei van 6,2% op vergelijkbare basis met vorig jaar). Met de laagsteprijzenstrategie en bijkomende kortingacties komt de distributieketen tegemoet aan de dalende koopkracht van de consument wat zich reflecteert in een verdere stijging van het marktaandeel in detailhandel;

•Onzeker economisch klimaat en aanhoudend zwak consumentenvertrouwen in de eurozone maakt de klant nog prijsbewuster. Colruyt Group wil op dit veranderend aankoopgedrag inspelen door een ruim en kwalitatief aanbod huismerken aan te bieden, naast zijn breed assortiment nationale merken;

•Stabilisatie van de brutomarge na een mindere eerste jaarhelft;

•Niettegenstaande verdere kosteninflatie bleef de algemene kostenevolutie onder controle;

•Foodretail Frankrijk: in een stagnerende retailmarkt met felle prijscompetitie blijft het bedrijf verder investeren in de laagste prijspositie en winkelexpansie, wat resulteert in een gestage omzetstijging maar voorlopig nog niet in een positieve winstbijdrage

•Omzetgroei van 5,90% in een sterk concurrentiële omgeving (omzetgroei van 6,2% op vergelijkbare basis met vorig jaar). Met de laagsteprijzenstrategie en bijkomende kortingacties komt de distributieketen tegemoet aan de dalende koopkracht van de consument wat zich reflecteert in een verdere stijging van het marktaandeel in detailhandel; •Onzeker economisch klimaat en aanhoudend zwak consumentenvertrouwen in de eurozone maakt de klant nog prijsbewuster. Colruyt Group wil op dit veranderend aankoopgedrag inspelen door een ruim en kwalitatief aanbod huismerken aan te bieden, naast zijn breed assortiment nationale merken; •Stabilisatie van de brutomarge na een mindere eerste jaarhelft; •Niettegenstaande verdere kosteninflatie bleef de algemene kostenevolutie onder controle; •Foodretail Frankrijk: in een stagnerende retailmarkt met felle prijscompetitie blijft het bedrijf verder investeren in de laagste prijspositie en winkelexpansie, wat resulteert in een gestage omzetstijging maar voorlopig nog niet in een positieve winstbijdrage