De opkomst van een aantal kleine spelers, zoals nieuwkomers Picard en Albert Heijn, kan hier mogelijk op korte termijn verandering in brengen. Bovendien leggen de retailers zich vooral toe op Private Labels.

Bij dit concept worden producten door de leverancier aangeboden onder de merknaam van de retailer.

Dit moet leiden tot een diversificatie van het aanbod en een meer onderscheidende positie ten opzichte van de concurrent.

De consument maakt de winkelkeuze op basis van de nabijheid, de prijs en aangeboden kwaliteit van de voedingsketen.

Colruyt is daarbij het meest populair bij de consument, 65 procent van de Belgische consumenten bezoekt deze supermarkt. Ook wat betreft de prijszetting van zowel merkproducten als discount- en bio-producten, is deze supermarkt het voordeligst.

De opkomst van een aantal kleine spelers, zoals nieuwkomers Picard en Albert Heijn, kan hier mogelijk op korte termijn verandering in brengen. Bovendien leggen de retailers zich vooral toe op Private Labels. Bij dit concept worden producten door de leverancier aangeboden onder de merknaam van de retailer. Dit moet leiden tot een diversificatie van het aanbod en een meer onderscheidende positie ten opzichte van de concurrent. De consument maakt de winkelkeuze op basis van de nabijheid, de prijs en aangeboden kwaliteit van de voedingsketen. Colruyt is daarbij het meest populair bij de consument, 65 procent van de Belgische consumenten bezoekt deze supermarkt. Ook wat betreft de prijszetting van zowel merkproducten als discount- en bio-producten, is deze supermarkt het voordeligst.