In de eerste jaarhelft van zijn boekjaar 2012-2013 (maart tot september) boekte Colruyt een omzet van 4,1 miljard euro. Dit is 6,2% meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. De groei werd ondersteund door de groothandelsactiviteiten en de pompstations, terwijl de omzet in de detailhandel (waaronder de Colruyt-winkels met 5,1% groeiden tot 3,1 miljard euro.

De groep slaagde erin zijn marktaandeel in België te verhogen tot 25,9% (+ 0,73 procentpunt in vergelijking met vorig jaar) dankzij de volgehouden strategie van de laagste prijzen. De strategie blijft wel wegen op de winstgevendheid, want de operationele winstmarge zakte van 6,0% naar 5,7%. De groei van de operationele winst bleef daarom steken op 1% tot 230,8 miljoen euro.

De nettowinst volgde dezelfde evolutie en groeide met amper 1,2% tot 160,6 miljoen euro. De nettowinst per aandeel steeg daarentegen met 2,6% tot 1,03 euro dankzij de inkoop van eigen aandelen. Colruyt bezit vandaag 7,3% van de eigen aandelen. De netto kaspositie sloot eind september af op 432,4 miljoen euro wat de groep voldoende ruimte biedt voor nieuwe overnames.

Wat betreft de vooruitzichten verwacht Colruyt om dit jaar dezelfde nettowinst te boeken als vorig jaar. De vooruitzichten reflecteren enerzijds de aanhoudende recessie in Europa en anderzijds de toegenomen concurrentie in de Belgische detailhandel (met de intrede van Ahold in Vlaanderen en de opkomst van hard discounters).

In de eerste jaarhelft van zijn boekjaar 2012-2013 (maart tot september) boekte Colruyt een omzet van 4,1 miljard euro. Dit is 6,2% meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. De groei werd ondersteund door de groothandelsactiviteiten en de pompstations, terwijl de omzet in de detailhandel (waaronder de Colruyt-winkels met 5,1% groeiden tot 3,1 miljard euro.De groep slaagde erin zijn marktaandeel in België te verhogen tot 25,9% (+ 0,73 procentpunt in vergelijking met vorig jaar) dankzij de volgehouden strategie van de laagste prijzen. De strategie blijft wel wegen op de winstgevendheid, want de operationele winstmarge zakte van 6,0% naar 5,7%. De groei van de operationele winst bleef daarom steken op 1% tot 230,8 miljoen euro.De nettowinst volgde dezelfde evolutie en groeide met amper 1,2% tot 160,6 miljoen euro. De nettowinst per aandeel steeg daarentegen met 2,6% tot 1,03 euro dankzij de inkoop van eigen aandelen. Colruyt bezit vandaag 7,3% van de eigen aandelen. De netto kaspositie sloot eind september af op 432,4 miljoen euro wat de groep voldoende ruimte biedt voor nieuwe overnames.Wat betreft de vooruitzichten verwacht Colruyt om dit jaar dezelfde nettowinst te boeken als vorig jaar. De vooruitzichten reflecteren enerzijds de aanhoudende recessie in Europa en anderzijds de toegenomen concurrentie in de Belgische detailhandel (met de intrede van Ahold in Vlaanderen en de opkomst van hard discounters).