De situatie in Europa wordt stilaan alarmerend, er zullen op de eurotop spijkers met koppen geslagen moeten worden om de gemoederen tot bedaren te brengen.

Zowel Italië als Spanje moesten vandaag op een veiling van staatsobligaties beduidend meer betalen dan bij de vorige veiling.

Onzeker economisch klimaat in eurozone

Tijdens het boekjaar 2011/12 zag Colruyt zijn geconsolideerde omzet stijgen met 7,8% van 7.280,1 miljoen euro naar 7.847,6 miljoen euro.

De positieve evolutie van ons marktaandeel is een resultante van sterke verkoopsresultaten als gevolg van een sterke focus op de positionering van elke activiteit van de groep.

De brutowinst van de groep steeg met 7,6% naar 2.008,6 miljoen euro komende van 1.867,5 miljoen euro wat overeenstemt met een brutowinstmarge van 25,60% versus 25,65% vorig boekjaar.

Dit is voornamelijk het resultaat van het consequent vasthouden aan onze laagste prijzenstrategie die de consument in tijden van economische onzekerheid enorm weet te appreciëren.

In vergelijking met vorig boekjaar is de bedrijfscashflow (EBITDA) gestegen met 9,7% tot 681,4 miljoen euro. Deze stijging is het resultaat van de verdere groei van de omzet en het onder controle houden van de kosten in een inflatoir klimaat.

De economische context en het verzwakkend consumentenklimaat geven aan dat dit jaar voor Colruyt, net zoals voor alle retailers, een uitdagend jaar zal worden.

Het blijvend onzeker economisch klimaat in de eurozone doet de consument op zijn centen letten waardoor de focus gelegd wordt op laagste prijs, aangescherpte promoties en een verschuiving naar huismerken.

De situatie in Europa wordt stilaan alarmerend, er zullen op de eurotop spijkers met koppen geslagen moeten worden om de gemoederen tot bedaren te brengen. Zowel Italië als Spanje moesten vandaag op een veiling van staatsobligaties beduidend meer betalen dan bij de vorige veiling.Onzeker economisch klimaat in eurozone Tijdens het boekjaar 2011/12 zag Colruyt zijn geconsolideerde omzet stijgen met 7,8% van 7.280,1 miljoen euro naar 7.847,6 miljoen euro. De positieve evolutie van ons marktaandeel is een resultante van sterke verkoopsresultaten als gevolg van een sterke focus op de positionering van elke activiteit van de groep. De brutowinst van de groep steeg met 7,6% naar 2.008,6 miljoen euro komende van 1.867,5 miljoen euro wat overeenstemt met een brutowinstmarge van 25,60% versus 25,65% vorig boekjaar. Dit is voornamelijk het resultaat van het consequent vasthouden aan onze laagste prijzenstrategie die de consument in tijden van economische onzekerheid enorm weet te appreciëren. In vergelijking met vorig boekjaar is de bedrijfscashflow (EBITDA) gestegen met 9,7% tot 681,4 miljoen euro. Deze stijging is het resultaat van de verdere groei van de omzet en het onder controle houden van de kosten in een inflatoir klimaat. De economische context en het verzwakkend consumentenklimaat geven aan dat dit jaar voor Colruyt, net zoals voor alle retailers, een uitdagend jaar zal worden. Het blijvend onzeker economisch klimaat in de eurozone doet de consument op zijn centen letten waardoor de focus gelegd wordt op laagste prijs, aangescherpte promoties en een verschuiving naar huismerken.