De volumes werden gestuwd door niet-koolzuurhoudende frisdranken en ontwikkelde markten waar nog rek zit in de frisdrankconsumptie.

Het bedrijf sleutelt ook aan het bedrijfsmodel in de Verenigde Staten. Gecentraliseerde productie en regionale distributiepartners moeten de kosten drukken en belangrijke klantrelaties van Coca-Cola goed houden.

Ook is het bedrijf zo beter in staat om nieuwe dranken en verpakkingen in het land te introduceren.

De concurrentiepositie van Coca-Cola is onveranderd sterk, tonen de cijfers aan. Efficiëntere distributie in de Verenigde Staten en aanhoudende investeringen in de wereldwijde distributie zullen de winstgevendheid verbeteren.

De koers-winstverhouding van het aandeel is ietwat hoger dan dat van concurrenten als PepsiCo en Dr Pepper. ABN Amro blijft neutraal.

De volumes werden gestuwd door niet-koolzuurhoudende frisdranken en ontwikkelde markten waar nog rek zit in de frisdrankconsumptie. Het bedrijf sleutelt ook aan het bedrijfsmodel in de Verenigde Staten. Gecentraliseerde productie en regionale distributiepartners moeten de kosten drukken en belangrijke klantrelaties van Coca-Cola goed houden. Ook is het bedrijf zo beter in staat om nieuwe dranken en verpakkingen in het land te introduceren. De concurrentiepositie van Coca-Cola is onveranderd sterk, tonen de cijfers aan. Efficiëntere distributie in de Verenigde Staten en aanhoudende investeringen in de wereldwijde distributie zullen de winstgevendheid verbeteren. De koers-winstverhouding van het aandeel is ietwat hoger dan dat van concurrenten als PepsiCo en Dr Pepper. ABN Amro blijft neutraal.