Het bedrijf heeft wel te kampen met een afname van 5,3 miljoen mobiele klanten in het eerste halfjaar van 2014. Dit ondanks de groei van 32 miljoen nieuwe klanten voor de brede Chinese markt voor mobiele telefonie. China Telecom heeft dus marktaandeel in moeten leveren.

Hier staat tegenover dat de omzetgroei van de mobiele tak wel sterk presteerde met een groei van 13,5%. Dit bevestigt de uitspraken van het management.

Het management heeft namelijk aangegeven dat de kwaliteit van de klantengroep is verbeterd. Daarnaast gaf het management aan dat de grootste groep afhakers van weinig financiële waarde waren voor het bedrijf.

Het bedrijf heeft wel te kampen met een afname van 5,3 miljoen mobiele klanten in het eerste halfjaar van 2014. Dit ondanks de groei van 32 miljoen nieuwe klanten voor de brede Chinese markt voor mobiele telefonie. China Telecom heeft dus marktaandeel in moeten leveren. Hier staat tegenover dat de omzetgroei van de mobiele tak wel sterk presteerde met een groei van 13,5%. Dit bevestigt de uitspraken van het management. Het management heeft namelijk aangegeven dat de kwaliteit van de klantengroep is verbeterd. Daarnaast gaf het management aan dat de grootste groep afhakers van weinig financiële waarde waren voor het bedrijf.