De omzet in het vierde kwartaal van het gebroken boekjaar 2012/2013 steeg met 7% tot USD 6,7 miljard. De winst per aandeel kwam uit op USD 0,76. Beide cijfers waren iets hoger dan waarmee de markt rekening hield.

De verkopen in Noord-Amerika lieten een plus zien van 12%, maar China blijft een hoofdpijndossier. De omzet daalde 1% in het Aziatische land.

Nike wijdt dat aan vertragende economische groei en het kortingenbeleid. Het bedrijf heeft in China ook last van hogere grondstoffen- en loonkosten.

Het aantal orders voor komend kwartaal steeg met 8%. De prognose voor lage dubbelcijferige groei voor de winst per aandeel was licht teleurstellend.

ABN Amro handhaaft de opinie Houden voor Nike, een van de bekendste sportkledingmerken wereldwijd. De concurrentie is echter stevig. Nike blijft marktleider, maar heeft in Adidas na de overname in 2006 van Reebok een grotere uitdager gekregen. De koers-winstverhouding van Nike is 20,5 en die van Adidas 18,4.

De omzet in het vierde kwartaal van het gebroken boekjaar 2012/2013 steeg met 7% tot USD 6,7 miljard. De winst per aandeel kwam uit op USD 0,76. Beide cijfers waren iets hoger dan waarmee de markt rekening hield. De verkopen in Noord-Amerika lieten een plus zien van 12%, maar China blijft een hoofdpijndossier. De omzet daalde 1% in het Aziatische land. Nike wijdt dat aan vertragende economische groei en het kortingenbeleid. Het bedrijf heeft in China ook last van hogere grondstoffen- en loonkosten. Het aantal orders voor komend kwartaal steeg met 8%. De prognose voor lage dubbelcijferige groei voor de winst per aandeel was licht teleurstellend. ABN Amro handhaaft de opinie Houden voor Nike, een van de bekendste sportkledingmerken wereldwijd. De concurrentie is echter stevig. Nike blijft marktleider, maar heeft in Adidas na de overname in 2006 van Reebok een grotere uitdager gekregen. De koers-winstverhouding van Nike is 20,5 en die van Adidas 18,4.