"Onze expansie heeft gewogen op de rendabiliteit van de groep in 2012. Maar vanaf 2013 zullen deze kosten verdwijnen en wij geloven dat onze winst per aandeel dit jaar sterk kan groeien" zei Jean-Charles Naouri, de voorzitter van Casino Guichard, ter gelegenheid van de publicatie van de jaarcijfers 2012.

Drie redenen leiden Delaunay naar het Casino Guichardaandeel: ten eerste ligt de organische groei nu dichter bij 8% op internationaal niveau dankzij de recente overname van de Braziliaanse dochteronderneming GPA.

Dit laat Casino Guichard toe om de daling van de activiteiten in Frankrijk (als gevolg van vertraging van de consumptiebestedingen) te compenseren. Nu zijn de groeilanden goed voor bijna 70% van de bedrijfsopbrengsten.

Ten tweede is de strategie van de groep voornamelijk gericht op lokale supermarkten (zoals Franprix en Monoprix die een omzetgroei van 1,6% respectievelijk 0,5% optekenen) en de aanwezigheid in een aantal opkomende makrten waar de groep een leiderschapspositie bekleed (zoals in Brazilië en Colombië).

Tenslotte is de strategie op lange termijn een winstgevende zaak voor de aandeelhouder. Inderdaad, het dividend van de Franse distributiegroep bedroeg 2,15 euro per aandeel in 2006 en staat nu op 3,00 euro per aandeel (+40%). Arnaud Delaunay heeft een koopadvies.

"Onze expansie heeft gewogen op de rendabiliteit van de groep in 2012. Maar vanaf 2013 zullen deze kosten verdwijnen en wij geloven dat onze winst per aandeel dit jaar sterk kan groeien" zei Jean-Charles Naouri, de voorzitter van Casino Guichard, ter gelegenheid van de publicatie van de jaarcijfers 2012. Drie redenen leiden Delaunay naar het Casino Guichardaandeel: ten eerste ligt de organische groei nu dichter bij 8% op internationaal niveau dankzij de recente overname van de Braziliaanse dochteronderneming GPA. Dit laat Casino Guichard toe om de daling van de activiteiten in Frankrijk (als gevolg van vertraging van de consumptiebestedingen) te compenseren. Nu zijn de groeilanden goed voor bijna 70% van de bedrijfsopbrengsten. Ten tweede is de strategie van de groep voornamelijk gericht op lokale supermarkten (zoals Franprix en Monoprix die een omzetgroei van 1,6% respectievelijk 0,5% optekenen) en de aanwezigheid in een aantal opkomende makrten waar de groep een leiderschapspositie bekleed (zoals in Brazilië en Colombië). Tenslotte is de strategie op lange termijn een winstgevende zaak voor de aandeelhouder. Inderdaad, het dividend van de Franse distributiegroep bedroeg 2,15 euro per aandeel in 2006 en staat nu op 3,00 euro per aandeel (+40%). Arnaud Delaunay heeft een koopadvies.