In de eerste jaarhelft zag Carlsberg de verkopen in West-Europa met 3 tot 4% dalen. Desondanks slaagde het concern erin om de operationele winst met 4% te laten stijgen naar DKK 4,096 miljard.

In Oost-Europa en Azië won de Deense bierbrouwer marktaandeel, en wist daarmee de volumedaling van 5% in West-Europa te compenseren.

De outlook voor het hele jaar is ongewijzigd. Die gaat onder andere uit van een operationele winst van circa 10 miljard Deense kronen en een stijging met een enkelvoudig percentage van circa 5% van de aangepaste nettowinst. Daarom verandert ABN Amro ook niets aan de waardering van het aandeel.

Carlsberg had in zijn grootste afzetgebied West-Europa last van zwakke prestaties in Frankrijk, waar de volumes met 19% onderuit gingen als gevolg van forse accijnsverhogingen.

Ook het slechte weer speelde de bierbrouwer parten. In dezelfde periode presteerde Carlsberg veel beter in Rusland waar het straatkiosken verboden werd om bier te verkopen.

Hierdoor kromp de Russische biermarkt met 7% , maar stegen de volumes van Carlsberg met 3% en nam ook het marktaandeel toe.

Ook in Azië stegen de volumes en winstgevendheid, gedreven door een sterke vraag uit Laos, India en Cambodia. In Oost-Europa verbeterde de operationele marge met 190 basispunten tot 18,5%.

In de eerste jaarhelft zag Carlsberg de verkopen in West-Europa met 3 tot 4% dalen. Desondanks slaagde het concern erin om de operationele winst met 4% te laten stijgen naar DKK 4,096 miljard. In Oost-Europa en Azië won de Deense bierbrouwer marktaandeel, en wist daarmee de volumedaling van 5% in West-Europa te compenseren. De outlook voor het hele jaar is ongewijzigd. Die gaat onder andere uit van een operationele winst van circa 10 miljard Deense kronen en een stijging met een enkelvoudig percentage van circa 5% van de aangepaste nettowinst. Daarom verandert ABN Amro ook niets aan de waardering van het aandeel. Carlsberg had in zijn grootste afzetgebied West-Europa last van zwakke prestaties in Frankrijk, waar de volumes met 19% onderuit gingen als gevolg van forse accijnsverhogingen. Ook het slechte weer speelde de bierbrouwer parten. In dezelfde periode presteerde Carlsberg veel beter in Rusland waar het straatkiosken verboden werd om bier te verkopen. Hierdoor kromp de Russische biermarkt met 7% , maar stegen de volumes van Carlsberg met 3% en nam ook het marktaandeel toe. Ook in Azië stegen de volumes en winstgevendheid, gedreven door een sterke vraag uit Laos, India en Cambodia. In Oost-Europa verbeterde de operationele marge met 190 basispunten tot 18,5%.