Carlos Brito: "De totale opbrengsten van de onderneming stegen in het kwartaal met 5,6% ondersteund door de gedisciplineerde uitvoering van onze merkpostioneringstrategieën en een doorgedreven toepassing van onze beste praktijken inzake opbrengstenbeheer. Zoals eerder gezegd, engageren we ons om nog meer te investeren in onze merken en bijgevolg zijn de verkoop- en marketingkosten in het kwartaal met 52 miljoen USD oftewel 4,8% gestegen."

De distributiekosten zijn in het kwartaal ook toegenomen met 14,6%. De stijging in Latijns-Amerika Noord situeerde zich vooral in Brazilië en was te wijten aan (i) de transfer van producten tussen regio's ter anticipatie van een grotere vraag, die zich echter niet voordeed in het eerste kwartaal. Deze transferkosten zullen verdwijnen wanneer er later dit jaar nieuwe productiecapaciteit gerealiseerd wordt; en (ii) een toename van directe distributie.

Brito: "De distributiekosten stegen ook in Latijns-Amerika Zuid en Centraal & Oost-Europa, respectievelijk te wijten aan een hogere loonkost en hogere transporttarieven. Merkgezondheid en interne volume- en opbrengstengroei blijven onze prioriteiten. In ons persbericht over FY10 hebben we de belangrijkste elementen bekend gemaakt van onze commerciële agenda voor 2011 voor onze twee grootste markten, de Verenigde Staten en Brazilië."

Ook over de prognoses wou Brito nog iets kwijt: "Onze vooruitzichten voor 2011 blijven grotendeels ongewijzigd tegenover ons persbericht over FY10 zoals gepubliceerd op 3 maart 2011. Het feit dat de US dollar de afgelopen weken verzwakt is tegenover andere munten heeft een negatieve impact op de absolute omvang van onze schulden en onze interestkosten, hoewel de koersschommelingen een positief effect hebben op de gerapporteerde EBITDA. We houden vast aan ons engagement om onze schuldpositie af te bouwen. We verwachten dat we onze nettoschuld/EBITDA-ratio doelstelling van 2,0x zullen halen in de loop van 2012."

Carlos Brito: "De totale opbrengsten van de onderneming stegen in het kwartaal met 5,6% ondersteund door de gedisciplineerde uitvoering van onze merkpostioneringstrategieën en een doorgedreven toepassing van onze beste praktijken inzake opbrengstenbeheer. Zoals eerder gezegd, engageren we ons om nog meer te investeren in onze merken en bijgevolg zijn de verkoop- en marketingkosten in het kwartaal met 52 miljoen USD oftewel 4,8% gestegen." De distributiekosten zijn in het kwartaal ook toegenomen met 14,6%. De stijging in Latijns-Amerika Noord situeerde zich vooral in Brazilië en was te wijten aan (i) de transfer van producten tussen regio's ter anticipatie van een grotere vraag, die zich echter niet voordeed in het eerste kwartaal. Deze transferkosten zullen verdwijnen wanneer er later dit jaar nieuwe productiecapaciteit gerealiseerd wordt; en (ii) een toename van directe distributie. Brito: "De distributiekosten stegen ook in Latijns-Amerika Zuid en Centraal & Oost-Europa, respectievelijk te wijten aan een hogere loonkost en hogere transporttarieven. Merkgezondheid en interne volume- en opbrengstengroei blijven onze prioriteiten. In ons persbericht over FY10 hebben we de belangrijkste elementen bekend gemaakt van onze commerciële agenda voor 2011 voor onze twee grootste markten, de Verenigde Staten en Brazilië." Ook over de prognoses wou Brito nog iets kwijt: "Onze vooruitzichten voor 2011 blijven grotendeels ongewijzigd tegenover ons persbericht over FY10 zoals gepubliceerd op 3 maart 2011. Het feit dat de US dollar de afgelopen weken verzwakt is tegenover andere munten heeft een negatieve impact op de absolute omvang van onze schulden en onze interestkosten, hoewel de koersschommelingen een positief effect hebben op de gerapporteerde EBITDA. We houden vast aan ons engagement om onze schuldpositie af te bouwen. We verwachten dat we onze nettoschuld/EBITDA-ratio doelstelling van 2,0x zullen halen in de loop van 2012."