Er is één uitschieter in positieve zin: bpost dat gisterenavond beter dan verwachte kwartaalcijfers bekendmaakte. Anderzijds wordt er door de analisten nog druk nagekaart over de resultaten die Delhaize woensdag publiceerde.

Frans Muller, Voorzitter van het Executief Comité en CEO van Delhaize Groep, verklaarde gisteren naar aanleiding van de publicatie van de kwartaalcijfers: "In het kader van onze focus op onze kernmarkten, zoals meegedeeld in maart, hebben wij recentelijk overeenkomsten gesloten om onze activiteiten in Bulgarije en Bosnië & Herzegovina te verkopen. Later dit jaar zullen wij onze strategie rond "Gemakkelijk, Vers en Betaalbaar" in 77 Food Lion-winkels invoeren. In België werken wij aan de verdere differentiatie van de klantenervaring in onze winkels. De opening van twee "next-generation"-winkels in België 10 dagen geleden, die onze nieuwe strategie rond "koop goed, eet goed" tot leven bracht, is een belangrijke stap om onze prestaties te verbeteren."

"Wij herbevestigen onze plannen om in 2014 onze investeringen te verhogen tot ongeveer €625 miljoen aan ongewijzigde wisselkoersen, en om 180 winkels te openen. Wij zijn eveneens van plan een gezonde vrije kasstroom te genereren."

Er is één uitschieter in positieve zin: bpost dat gisterenavond beter dan verwachte kwartaalcijfers bekendmaakte. Anderzijds wordt er door de analisten nog druk nagekaart over de resultaten die Delhaize woensdag publiceerde. Frans Muller, Voorzitter van het Executief Comité en CEO van Delhaize Groep, verklaarde gisteren naar aanleiding van de publicatie van de kwartaalcijfers: "In het kader van onze focus op onze kernmarkten, zoals meegedeeld in maart, hebben wij recentelijk overeenkomsten gesloten om onze activiteiten in Bulgarije en Bosnië & Herzegovina te verkopen. Later dit jaar zullen wij onze strategie rond "Gemakkelijk, Vers en Betaalbaar" in 77 Food Lion-winkels invoeren. In België werken wij aan de verdere differentiatie van de klantenervaring in onze winkels. De opening van twee "next-generation"-winkels in België 10 dagen geleden, die onze nieuwe strategie rond "koop goed, eet goed" tot leven bracht, is een belangrijke stap om onze prestaties te verbeteren." "Wij herbevestigen onze plannen om in 2014 onze investeringen te verhogen tot ongeveer €625 miljoen aan ongewijzigde wisselkoersen, en om 180 winkels te openen. Wij zijn eveneens van plan een gezonde vrije kasstroom te genereren."