De Duitse producent van luxewagens BMW heeft het nieuwe jaar alvast goed aangevat. Op 8 februari 2013 publiceerde de Duitse autobouwer uitstekende verkoopcijfers voor de maand januari van dit jaar. In die maand verkocht BMW 123.276 wagens, een groei met 9,9% in vergelijking met één jaar eerder.

Het merk BMW kende de sterkste januarimaand in zijn geschiedenis (+11,5%).

Ook de verkoop van de MINI zat in de lift. Het zal niemand verbazen dat de BMW-groep vooral in de VSA en Azië zijn verkopen sterk zag groeien.

De Europese automarkt is het zwakke broertje alhoewel de groep hier toch de verkoopcijfers wist op te trekken met 8%.

Maar de spectaculaire groeicijfers komen volgens Geert Van Herck natuurlijk uit de Aziatische regio. Het contrast met de Europese verkopen is enorm: in China bedroeg de groei 14,7%, Zuid-Korea tekende een sprong van 32,9% op en zelfs het door een economische depressie getroffen Japan kende een groei van 19%.

Voor de komende kwartalen rekent BMW op enkele nieuwe modellen die de verkoop moeten blijven ondersteunen.

De koers van het BMW-aandeel had de afgelopen weken wat te lijden onder de correctie op de Europese beurzen.

Zolang de trend van stijgende verkopen op de Aziatische markten blijft aanhouden, ziet Van Herck geen problemen op fundamenteel

vlak voor BMW. De huidige appelflauwte van de koers is volgens hem dan ook een instapmoment.

De Duitse producent van luxewagens BMW heeft het nieuwe jaar alvast goed aangevat. Op 8 februari 2013 publiceerde de Duitse autobouwer uitstekende verkoopcijfers voor de maand januari van dit jaar. In die maand verkocht BMW 123.276 wagens, een groei met 9,9% in vergelijking met één jaar eerder. Het merk BMW kende de sterkste januarimaand in zijn geschiedenis (+11,5%). Ook de verkoop van de MINI zat in de lift. Het zal niemand verbazen dat de BMW-groep vooral in de VSA en Azië zijn verkopen sterk zag groeien. De Europese automarkt is het zwakke broertje alhoewel de groep hier toch de verkoopcijfers wist op te trekken met 8%. Maar de spectaculaire groeicijfers komen volgens Geert Van Herck natuurlijk uit de Aziatische regio. Het contrast met de Europese verkopen is enorm: in China bedroeg de groei 14,7%, Zuid-Korea tekende een sprong van 32,9% op en zelfs het door een economische depressie getroffen Japan kende een groei van 19%. Voor de komende kwartalen rekent BMW op enkele nieuwe modellen die de verkoop moeten blijven ondersteunen. De koers van het BMW-aandeel had de afgelopen weken wat te lijden onder de correctie op de Europese beurzen. Zolang de trend van stijgende verkopen op de Aziatische markten blijft aanhouden, ziet Van Herck geen problemen op fundamenteel vlak voor BMW. De huidige appelflauwte van de koers is volgens hem dan ook een instapmoment.