De uiteindelijke uitgiftekoers werd op USD 68 geprikt. Alibaba bestaat uit de drie leidende Chinese online retailing platforms: (1) Taobao Marketplace, China's grootste 'consumer-to-consumer' winkelsite.

Dit het best te vergelijken met eBay en Marktplaats; (2) Tmall, China's grootste online koopsite voor merkartikelen waar bedrijven hun artikelen aan consumenten te koop aanbieden; en (3) Juhuasuan, China's meest populaire online marktplaats voor groepsinkopen.

Hier verzamelen ze klanten om gezamenlijk voordelig een product te laten kopen, te vergelijken met Groupon. Deze drie sites maken ruim 80% uit van Alibaba's omzet in 2014 en zijn verantwoordelijk voor 84% van China's online shopping industrie. Uiteindelijk sloot de koers van Alibaba vrijdagavond ruim 38% hoger.

De uiteindelijke uitgiftekoers werd op USD 68 geprikt. Alibaba bestaat uit de drie leidende Chinese online retailing platforms: (1) Taobao Marketplace, China's grootste 'consumer-to-consumer' winkelsite. Dit het best te vergelijken met eBay en Marktplaats; (2) Tmall, China's grootste online koopsite voor merkartikelen waar bedrijven hun artikelen aan consumenten te koop aanbieden; en (3) Juhuasuan, China's meest populaire online marktplaats voor groepsinkopen. Hier verzamelen ze klanten om gezamenlijk voordelig een product te laten kopen, te vergelijken met Groupon. Deze drie sites maken ruim 80% uit van Alibaba's omzet in 2014 en zijn verantwoordelijk voor 84% van China's online shopping industrie. Uiteindelijk sloot de koers van Alibaba vrijdagavond ruim 38% hoger.