Verder gaf het management aan op zoek te zijn naar manieren om de thuismarkt te betreden en verhoogt het het jaarlijkse dividend met 15 procent tot 2,62 dollar per aandeel.

ABN Amro blijft vertrouwen hebben in het concurrentievoordeel dat Pepsi heeft dankzij het grote distributienetwerk en de buitengewoon sterke merken. Het management voorspelt voor 2014 een core winst per aandeel van USD 4,50. Dit is wat lager dan de schatting bij de bank van USD 4,77.

In het afgelopen jaar liet Pepsi een heel leger aan consultants en investeringsbankiers kijken naar de optimale weg voor de Noord-Amerikaanse bottelwerkzaamheden.

Na veel overleg heeft Pepsi besloten de huidige structuur te behouden. Het management stelt dat de bestaande structuur zorgt voor operationele voordelen en schaalvoordelen voor de consument.

Daarnaast zorgt de huidige structuur voor een goede positionering in niet-koolzuurhoudende en koolzuurhoudende categorieën frisdrank.

Ook moet Pepsico zo kunnen blijven profiteren van verschillende initiatieven op het gebied van productiviteit en innovatie. ABN Amro is koper.