Ook volgen Belgische voedingsketens de algemene retailtrends waarbij zij zich meer toeleggen op huismerken en private-labels.

Zij maken bovendien steeds meer gebruik van e-commerce en social media.

Toch is België nog 'traditioneler' dan de buurlanden. Zo blijft de Belg de grootste gebruiker van kortingsbonnen. In 2011 wisselden zij bijna 150 miljoen kortingsbonnen in.

De gehele Belgische voedingsretail is de laatste jaren qua omzet gestegen. Wallonië genereert, proportioneel gezien, met minder voedingszaken een hoge omzet.

Enkele andere verschillen in het marktaandeel, prijsniveau en assortiment zijn zichtbaar tussen de voedingsketen in België en de ketens bij buurlanden. Zo ligt de prijs in België gemiddeld 10 procent hoger dan in Nederland.

Ook volgen Belgische voedingsketens de algemene retailtrends waarbij zij zich meer toeleggen op huismerken en private-labels. Zij maken bovendien steeds meer gebruik van e-commerce en social media. Toch is België nog 'traditioneler' dan de buurlanden. Zo blijft de Belg de grootste gebruiker van kortingsbonnen. In 2011 wisselden zij bijna 150 miljoen kortingsbonnen in. De gehele Belgische voedingsretail is de laatste jaren qua omzet gestegen. Wallonië genereert, proportioneel gezien, met minder voedingszaken een hoge omzet. Enkele andere verschillen in het marktaandeel, prijsniveau en assortiment zijn zichtbaar tussen de voedingsketen in België en de ketens bij buurlanden. Zo ligt de prijs in België gemiddeld 10 procent hoger dan in Nederland.