The Infrastructure Company (kortweg Tinc) ontstond in 2007 uit een joint venture van de investeringsmaatschappij GIMV en de bank Belfius. Beide partijen blijven betrokken bij het management van het bedrijf én houden 20 tot 25 procent van de aandelen in handen. De andere bestaande aandeelhouders houden 5 tot 6 procent.

De prijsvork bedraagt 10,4 tot 11,4 euro per aandeel. Het bedrijf mikt op een brutodividendrendement van 4,25 procent voor de eerste drie jaar na de beursintroductie en wil zich zo op de kaart zetten als dividendaandeel. Minstens 40 procent van de aandelen zijn gereserveerd voor particuliere beleggers, als er voldoende vraag van kleine beleggers is.

Het bedrijf brengt zowel nieuwe als bestaande aandelen naar de beurs. Als bestaande aandelen naar de markt worden gebracht, moeten kleine beleggers rekening houden met 0,27 procent beursbelasting, wat ze ook betalen bij de aan- of verkoop van aandelen via de beurs. Bij de uitgifte van nieuwe aandelen betalen beleggers normaal geen beursbelasting. In dit geval gaat het om een mix van bestaande en nieuwe aandelen. "We zullen zo veel mogelijke nieuwe aandelen bij de particuliere beleggers plaatsen, zodat ze geen belasting hoeven te betalen", reageert Bruno Laforce, investor relations van Tinc.

De beursintroductie zou voor de verkopende aandeelhouders 32 miljoen euro kunnen opbrengen. De kapitaalverhoging (via de uitgifte van de nieuwe aandelen) kan daarnaast 78 miljoen euro in het laatje van het bedrijf brengen. Na de beursintroductie zal het bedrijf normaal een marktkapitalisatie van 146 tot 160 miljoen euro hebben. Tinc wil in de toekomst nog regelmatig via de beurs vers kapitaal ophalen om in nieuwe infrastructuurprojecten te investeren.

Belfius, KBC Securities en Bank Degroof zijn bij deze beursintroductie de begeleidende banken. Dat is belangrijk om te weten als er meer vraag is van particuliere beleggers dan aanbod. Dan krijgen beleggers vaak minder aandelen dan ze vragen. Bij de begeleidende banken kunt u normaal meer aandelen krijgen, dan bij de andere banken en brokers.

Lees meer over de beursintroductie van Tinc vanaf 21 uur in The Daily Trends.

The Infrastructure Company (kortweg Tinc) ontstond in 2007 uit een joint venture van de investeringsmaatschappij GIMV en de bank Belfius. Beide partijen blijven betrokken bij het management van het bedrijf én houden 20 tot 25 procent van de aandelen in handen. De andere bestaande aandeelhouders houden 5 tot 6 procent.De prijsvork bedraagt 10,4 tot 11,4 euro per aandeel. Het bedrijf mikt op een brutodividendrendement van 4,25 procent voor de eerste drie jaar na de beursintroductie en wil zich zo op de kaart zetten als dividendaandeel. Minstens 40 procent van de aandelen zijn gereserveerd voor particuliere beleggers, als er voldoende vraag van kleine beleggers is.Het bedrijf brengt zowel nieuwe als bestaande aandelen naar de beurs. Als bestaande aandelen naar de markt worden gebracht, moeten kleine beleggers rekening houden met 0,27 procent beursbelasting, wat ze ook betalen bij de aan- of verkoop van aandelen via de beurs. Bij de uitgifte van nieuwe aandelen betalen beleggers normaal geen beursbelasting. In dit geval gaat het om een mix van bestaande en nieuwe aandelen. "We zullen zo veel mogelijke nieuwe aandelen bij de particuliere beleggers plaatsen, zodat ze geen belasting hoeven te betalen", reageert Bruno Laforce, investor relations van Tinc. De beursintroductie zou voor de verkopende aandeelhouders 32 miljoen euro kunnen opbrengen. De kapitaalverhoging (via de uitgifte van de nieuwe aandelen) kan daarnaast 78 miljoen euro in het laatje van het bedrijf brengen. Na de beursintroductie zal het bedrijf normaal een marktkapitalisatie van 146 tot 160 miljoen euro hebben. Tinc wil in de toekomst nog regelmatig via de beurs vers kapitaal ophalen om in nieuwe infrastructuurprojecten te investeren.Belfius, KBC Securities en Bank Degroof zijn bij deze beursintroductie de begeleidende banken. Dat is belangrijk om te weten als er meer vraag is van particuliere beleggers dan aanbod. Dan krijgen beleggers vaak minder aandelen dan ze vragen. Bij de begeleidende banken kunt u normaal meer aandelen krijgen, dan bij de andere banken en brokers.