In vergelijking met 2009 en zonder rekening te houden met de volledige integratie van BICS en een aantal regelgevende aspecten bedraagt de onderliggende groei van de activiteiten van Belgacom 0,9%.

De ebitda van de Groep stijgt met 0,5% tot 999 miljoen euro en de ebitdamarge blijft op 30,2% dankzij een strikte kostenbeheersing en de optimalisering van de marges.

De vrije kasstroom stijgt ten opzichte van 2009: 598 miljoen euro (2010) tegenover 362 miljoen euro.

Om leider inzake innovatie te blijven heeft Belgacom in de eerste jaarhelft al 376 miljoen euro geïnvesteerd. Belgacom investeerde bijvoorbeeld in een beter optischevezelbereik om het internet te boosten en het televisiebereik te verbeteren. Sinds juni 2010 is 75% van de Belgische gezinnen aangesloten op vezel (fiber to the curb).

Rekening houdend met de verhevigde concurrentie heeft Belgacom alle redenen om tevreden te zijn over haar bedrijfsresultaat. Dat resultaat is te danken aan de convergentiestrategie, de lancering van eenvoudige en transparante productaanbiedingen en doorgedreven flexibiliteit op het vlak van verkoop en installatie.

Blikvangers voor de eerste jaarhelft:

• De packs oogsten steeds meer succes: tussen januari en juni 2010 gingen 180.000 packs over de toonbank. Het aantal tripleplayklanten van Belgacom bedroeg eind juni 741.000.

• Belgacom staat voor innovatieve digitale TV: dit kwartaal hebben 54.000 nieuwe klanten gekozen voor digitale en interactieve televisie van Belgacom. Het klantenbestand voor Belgacom TV is uitgegroeid tot 868.000 abonnees. Dat is een toename met 47% ten opzichte van vorig jaar. Deze sterke groei bevestigt het succesverhaal van Belgacom TV, dat intussen gezien wordt als een Europese referentie in de mediasector.

• Het internet werd geboost: de actie 'Belgacom boost het internet' is een succes, met 24.000 nieuwe klanten voor vast internet in zes maanden tijd. De consumenten hebben begrepen dat dit commerciële aanbod hun de beste prijs-kwaliteitverhouding op de markt biedt met meer volume en meer snelheid. Onze residentiële klanten, met inbegrip van die van Scarlet, en professionele klanten vormen samen een basis van 1.545.000 hogesnelheidslijnen.

• Op 'Enterprise'-niveau is een verbetering zichtbaar: de bedrijvenmarkt werd vorig jaar het hardst getroffen door de crisis. Ook al is voorzichtigheid geboden, toch blijkt voor de eerste zes maanden van het jaar dat deze sector een keerpunt heeft bereikt. De tendens is veelbelovend voor mobiele en ICT-activiteiten, de neiging tot versnelling in het eerste kwartaal van 2010 wordt bevestigd in het tweede (+ 4,2%).

• Belgacom ontwikkelt een specifieke aanpak voor zelfstandigen en kmo's. Het pas opgerichte bedrijf 'Belgacom Bridging ICT' ontplooit een IT-kanaal om het aanbod voor middelgrote kmo's te versterken. Een netwerk van 200 nieuwe lokale ICT-agenten staat klaar om tegemoet te komen aan de behoeften van zelfstandigen en kleine kmo's inzake hardware, software en cloud computing.

In vergelijking met 2009 en zonder rekening te houden met de volledige integratie van BICS en een aantal regelgevende aspecten bedraagt de onderliggende groei van de activiteiten van Belgacom 0,9%. De ebitda van de Groep stijgt met 0,5% tot 999 miljoen euro en de ebitdamarge blijft op 30,2% dankzij een strikte kostenbeheersing en de optimalisering van de marges. De vrije kasstroom stijgt ten opzichte van 2009: 598 miljoen euro (2010) tegenover 362 miljoen euro. Om leider inzake innovatie te blijven heeft Belgacom in de eerste jaarhelft al 376 miljoen euro geïnvesteerd. Belgacom investeerde bijvoorbeeld in een beter optischevezelbereik om het internet te boosten en het televisiebereik te verbeteren. Sinds juni 2010 is 75% van de Belgische gezinnen aangesloten op vezel (fiber to the curb). Rekening houdend met de verhevigde concurrentie heeft Belgacom alle redenen om tevreden te zijn over haar bedrijfsresultaat. Dat resultaat is te danken aan de convergentiestrategie, de lancering van eenvoudige en transparante productaanbiedingen en doorgedreven flexibiliteit op het vlak van verkoop en installatie. Blikvangers voor de eerste jaarhelft: • De packs oogsten steeds meer succes: tussen januari en juni 2010 gingen 180.000 packs over de toonbank. Het aantal tripleplayklanten van Belgacom bedroeg eind juni 741.000. • Belgacom staat voor innovatieve digitale TV: dit kwartaal hebben 54.000 nieuwe klanten gekozen voor digitale en interactieve televisie van Belgacom. Het klantenbestand voor Belgacom TV is uitgegroeid tot 868.000 abonnees. Dat is een toename met 47% ten opzichte van vorig jaar. Deze sterke groei bevestigt het succesverhaal van Belgacom TV, dat intussen gezien wordt als een Europese referentie in de mediasector. • Het internet werd geboost: de actie 'Belgacom boost het internet' is een succes, met 24.000 nieuwe klanten voor vast internet in zes maanden tijd. De consumenten hebben begrepen dat dit commerciële aanbod hun de beste prijs-kwaliteitverhouding op de markt biedt met meer volume en meer snelheid. Onze residentiële klanten, met inbegrip van die van Scarlet, en professionele klanten vormen samen een basis van 1.545.000 hogesnelheidslijnen. • Op 'Enterprise'-niveau is een verbetering zichtbaar: de bedrijvenmarkt werd vorig jaar het hardst getroffen door de crisis. Ook al is voorzichtigheid geboden, toch blijkt voor de eerste zes maanden van het jaar dat deze sector een keerpunt heeft bereikt. De tendens is veelbelovend voor mobiele en ICT-activiteiten, de neiging tot versnelling in het eerste kwartaal van 2010 wordt bevestigd in het tweede (+ 4,2%). • Belgacom ontwikkelt een specifieke aanpak voor zelfstandigen en kmo's. Het pas opgerichte bedrijf 'Belgacom Bridging ICT' ontplooit een IT-kanaal om het aanbod voor middelgrote kmo's te versterken. Een netwerk van 200 nieuwe lokale ICT-agenten staat klaar om tegemoet te komen aan de behoeften van zelfstandigen en kleine kmo's inzake hardware, software en cloud computing.